تاثیر عجیب یک معجون مقوی در درمان بیماری‌های گوناگون

۶ اثر ترکیب عسل و دارچین که معجزه می‌کند

با یک ماده ضدمیکروبی قوی آشنا شوید؛

خواص بی‌نظیر دارچین

دارچین یک ماده ضدمیکروبی قوی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در درمان عفونت‌ها مؤثر است.
کد خبر: ۱۳۰۲۳۵۰

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، ادویه دارچین یکی از قدیمی ترین ادویه های شناخته شده است در واقع این ادویه محبوب پر از مزایا برای سلامتی است.

با نوشیدن مقداری جوشانده دارچین، گلویتان را تسکین دهید. خیلی ساده، یک تکه چوب دارچین را در آب گرم خیسانده و با چند قطره عسل حدود دو تا سه بار در روز بنوشید. همچنین می‌توانید چوب دارچین را بجوشانید و بخارش را استشمام کنید تا احتقان از بین برود.

درمان آکنه و خشکی پوست

از دارچین می‌توان به عنوان درمان خانگی آکنه استفاده کرد. مقداری پودر دارچین را با گلاب مخلوط کرده و روی صورت بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.

خواص ضد میکروبی دارچین از رشد باکتری‌های آکنه جلوگیری می‌کند. همچنین می‌توان از دارچین غنی از آنتی‌اکسیدان همراه با عسل برای ساختن اسکراب (رویه ساب) پوست زبر استفاده کرد تا درخشندگی و لطافت را به شما بازگرداند.

دارچین به بهبود جریان خون پوست سر، تقویت ریشه مو و رشد مو کمک می‌کند.

برای تهیه ماسک مو، دو قاشق چایخوری پودر دارچین، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون گرم و یک قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید. برای نرم کردن مو می‌توانید تخم مرغ هم اضافه کنید. ماسک را روی موی خیس بگذارید، ۱۰-۱۵ دقیقه صبر کنید و بشویید.

خواص ضد باکتری دارچین همچنین به جلوگیری از پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه کمک می‌کند.

دارچین به هضم غذا کمک می‌کند

دارچین هضم و جذب را بهبود می‌دهد. این ادویه یک ضد باکتری است و عفونت‌ها را در مسیر دستگاه گوارش بهبود می‌بخشد. اگر از ناراحتی معده رنج می‌برید، چای دارچین می‌تواند بسیار تسکین‌دهنده باشد. برای اسهال هم، نصف قاشق چایخوری دارچین مخلوط با ماست باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید.

دارچین مسکن طبیعی است

دارچین در موارد خاص می‌تواند به عنوان مُسکن عمل کند. برای سردرد سینوسی می‌توانید نصف قاشق چایخوری دارچین را با آب ترکیب کنید و خمیر حاصل را روی پیشانی بمالید.

مطالعات نشان می‌دهند که استفاده از ترکیب پودر دارچین و عسل یا زنجبیل می‌تواند به درمان درد آرتروز کمک کند.

دارچین منبع خوبی از منگنز است که به ساخت استخوان‌ها و سایر بافت‌های همبند کمک می‌کند، از این رو برای تسکین درد آرتروز و پوکی استخوان مفید است. ترکیب پودر دارچین و زنجبیل می‌تواند درد عضلات بعد از ورزش را کاهش دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها