فارس: دیپلمات ایرانی که در بغداد ربوده شده بود در مصاحبهای جزئیات ربایش خود را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۳۰۲۲۴

جلال شرفی توضیح داد که چگونه توسط نیروهای آمریکایی و با کمک ماموران سازمان مخابرات عراق که زیر نظر سازمان اطلاعات آمریکا CIA کار می کند ربوده شده و به شدت تحت شکنجه قرار گرفته است.
وی آثار شکنجه را که بر بدنش مشهود است و هم اکنون تحت معالجه توسط پزشکان میباشد را به خبرنگاران نشان داد. شرفی گفت: در یکی از خیابانهای بغداد در حالی که مشغول خرید از مغازه بودم توسط مامورانی که کارت وزارت دفاع عراق را داشتهاند و برخودروهای شناخته شده نیروهای آمریکایی سوار بودند مورد ربایش قرار گرفتم ، سپس مرا به پایگاهی در اطراف فرودگاه بغداد منتقل کردند و توسط بازجویانی که برخی عرب زبان و برخی انگلیسی زبان بودند مورد بازجویی قرار گرفتم.
وی افزود: سوالات ماموران CIA در مورد حضور و نفوذ ایران در عراق بود،آنها در مورد میزان کمک ایران به دولت آقای مالکی، گروههای شیعه، سنی و کرد سوال میکردند. آنها پس از آنکه با پاسخهای من در مورد روابط رسمی ایران با دولت و مقام های عراقی مواجه شدند شکنجهها را افزایش دادند، روزهای زیادی روز و شب مرا مورد شکنجههای گوناگون قرار دادند.
شرفی گفت: در مرحله دوم آنها سعی نمودند با نشان دادن چهرهای نرم، مرا تشویق به همکاری با خود کنند که توضیح دادم شما میتوانید مطالب خود را با سفارت ایران مطرح کنید و من صرفا یک دیپلمات در سفارت هستم و خارج از وظایف قانونی نمیتوانم کاری انجام دهم.
شرفی توضیح داد: بعدا مطلع شده که با فشار مقام های عراقی، آنها مجبور به آزاد کردن وی شدهاند.
وی در این مورد گفت: آنها مرا در نزدیکی فرودگاه بغداد رها کردند و من توانستم با کمک مردم خود را به سفارت ایران در بغداد برسانم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها