براساس قانونی که در آمریکا به تصویب رسیده، افرادی که دچار عوارض تزریق واکسن کرونا می‌شوند اجازه شکایت از شرکت‌های ساخت واکسن و دولت آمریکا را ندارند.
کد خبر: ۱۳۰۱۰۸۷

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، تأیید واکسن فایزر در بحبوحه انتخابات آمریکا به مرگ چندین شهروند در کشورهای مختلف و بروز آلرژی‌های شدید و ابتلا به کرونا پس از دریافت واکسن منجر شد.

این درحالیست که با وجود عارضه‌های مختلف، هنوز برنامه‌های واکسیناسیون با واکسن فایزر در برخی از کشورها به قوت خود باقیست و سازمان‌های رسمی بهداشت آمریکا واکنشی به اخبار عوارض ناشی از تزریق فایزر نشان نمی‌دهند.

سلب حق شکایت

در میان همه عوارضی که پس از تزریق این واکسن بروز کرده، وبسایت سی‌ان‌بی‌سی با انتشار خبری یادآوری کرده، اگر پس از تزریق واکسن فایزر و مدرنا دچار عوارض جانبی واکسن شدید، نمی‌توانید از این دو شرکت شکایت کنید. دولت نیز احتمالاً خسارت شما را جبران نخواهد کرد!

قانونی که حتی در صورت خطا، شرکت را از پاسخ‌دهی مصون می‌کند

بر اساس قانون «PREP»، شرکت‌هایی مانند فایزر و مدرنا در صورت بروز اشتباه در واکسن‌هایشان، از مسئولیت مصونیت کامل دارند؛ هر عارضه‌ای در هر فرد از هر کشوری رخ دهد، شرکت‌هایی که واکسن کرونا را توسعه داده‌ در ایمنی کامل از پاسخ‌دهی قرار دارند.

قانون آمادگی عمومی و آمادگی اضطراری (قانون PREP) مصونیت از مسئولیت اشخاص و اشخاصی که در توسعه، ساخت، آزمایش توزیع واکسن را دارند، فراهم می‌کند.

سازمان غذا و داروی آمریکا نیز از شکایت مصون است

دوریت ریس، استاد حقوق دانشگاه هیستینگز می‌گوید: افراد حتی نمی‌توانند از سازمان غذا و داروی آمریکا به دلیل تأیید یا عدم تأیید دارو شکایت کنند.

دست دولت وسط بی‌قانونی‌ها در سایه قانون

براساس آنچه که سی‌ان‌بی‌سی نوشته است، دولت آمریکا نمی‌خواهد افراد از شرکت‌های سازنده واکسن کووید ۱۹ شکایت کنند. زیرا در این صورت، تولیدکنندگان احتمالاً قیمت بالاتری را برای هر فرد در هر دوز از دولت دریافت می‌کنند تا در خسارت‌های احتمالی را جبران کنند.

وقتی کادر درمان آمریکا حاضر به دریافت واکسن نیستند

اخیراً نتایج یک نظرسنجی نشان داد هزاران نفر از کارکنان بخش بهداشت آمریکا از بیم عوارض جانبی این واکسن‌ها، حاضر نیستند واکسن کرونا دریافت کنند.

به نوشته روزنامه «دیلی‌میل»، طبق این نظرسنجی، ۶۰ درصد کارکنان یک مرکز نگه‌داری سالمندان در ایالت اوهایو، حدود نیمی از کارکنان بخش بهداشت یکی از مناطق کالیفرنیا و ۴۰ درصد از پرستاران شهر لس‌آنجلس از دریافت واکسن کرونا امتناع می‌کنند.

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی می‌گویند از عوارض جانبی خطرناک دریافت این واکسن نگران هستند و نمی‌خواهند با آن‌ها مانند موش آزمایشگاهی رفتار شود.

دست کم ۴۰ درصد مردم آمریکا واکسن کرونا نمی‌زنند

طبق نظرسنجی اخیر انجام شده توسط مرکز تحقیقات پیو، تقریباً از هر ۱۰ آمریکایی ۴ نفر می‌گوید که «به طور قطع»یا «احتمالاً» واکسینه نمی‌شود.

ساخت سریع‌ترین واکسن، ۴ سال طول کشید!

سریع‌ترین واکسنی که تاکنون تولید شده مربوط به اوریون است؛ توسعه این واکسن چهار سال طول کشید و در سال ۱۹۶۷ مجوز استفاده گرفت.

واکسن کووید ۱۹ شرکت فایزر اما در مدت هشت ماه تولید و برای استفاده اضطراری تأیید شد؛ روند کوتاه ساخت واکسن و تأیید آن باعث بی اعتمادی مردم در ایالات متحده شده است.

واکسن فایزر در حالی تأیید و همچنان در فاز آزمایشی روی افراد بسیاری در دنیا تزریق می‌شود که از زمان تزریق تا کنون گزارش چندین مورد مرگ در کشورهای مختلف دنیا از جمله خود آمریکا، چندین مورد ابتلاء به آلرژی‌های شدید و ابتلاء به کرونا پس از تزریق را در کارنامه خود دارد.

ماه گذشته رسانه‌ها فاش کردند «مارک میدوز» رئیس کارکنان کاخ سفید نیز رئیس اداره غذا و داروی ایالات متحده را تهدید کرده بود واکسن فایزر را تأیید کنند وگرنه آماده استعفا خواهد باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها