jamejamonline
دانش عمومی کد خبر: ۱۳۰۰۶۵۳   ۲۰ دی ۱۳۹۹  |  ۱۹:۰۵

HKS از نسخه‌ی قدرتمند و سریع هاچ‌بک اسپرت تویوتا GR یاریس رونمایی کرد که به لطف تیونینگ پیشرانه، قدرت آن از ۲۵۰ به ۴۷۵ اسب ‌بخار افزایش یافته است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، تویوتا GR یاریس در فرم موجود، خودرویی بسیار چشمگیر به شمار می‌رود و نظر بسیاری از کارشناسان را در سراسر جهان به خود جلب کرده است. بااین‌حال، متخصصان بازار خدمات پس از فروش و تیونینگ خودرو در شرکت HKS تصمیم گرفتند آن تویوتا یاریس را به‌طور گسترده اصلاح کنند و نتیجه‌ی کار بسیار جالب به نظر می‌رسد. به گزارش Carscoops، این نسخه‌‌ی قدرتمند در مقایسه با نسخه‌ی معمولی یاریس، بهبود چشمگیری دارد و در آینده می‌تواند رقیبی جدی برای خودروهای اسپرت تولیدی باشد.
 
تویوتا GR یاریس تیونینگ HKS با قدرت ۴۷۵ اسب بخار معرفی شد+عکس

 اولین چیزی که این تویوتا GR یاریس را از مدل معمولی متمایز می‌کند، کیت‌ بدنه Rocket Bunny است که تغاری‌های گلگیر جلو و عقب و همچنین بال عقب برجسته را به آن می‌افزاید. نسخه‌ی جدید یاریس دارای مجموعه‌ای از رینگ‌های آلیاژی آلومینیومی Advan Racing R6 است که در داخل لاستیک‌های اسپرت یوکوهاما Advan A052 قرار می‌گیرند.
نکته‌ی مهم در هاچ‌بک اسپرت تویوتا GR یاریس، پیشرانه‌ی آن است. در حالت استاندارد، این پیشرانه سه سیلندر بیش از ۲۵۰ اسب‌ بخار قدرت تولید می‌کند. تیونر HKS توربوشارژر بزرگ‌تر و اینترکولر جدید با سیستم پاشش سوخت یکپارچه روی آن نصب و ECU را اصلاح و ریمپ کرده است؛ بنابراین اکنون ۳۷۵ اسب ‌بخار قدرت تولید می‌کند. سپس کیت ۱۰۰ اسب بخاری تقویت پیشرانه (سیستم تزریق نیتروس اکسید) به خودرو اضافه شد و اسب ‌بخار تولیدی را تا ۴۷۵ واحد افزایش داد؛ خوب فکر کنید، این رقم وقتی باورنکردنی است که قطعات داخلی پیشرانه دست‌نخورده باقی مانده باشد.
 
تویوتا GR یاریس تیونینگ HKS با قدرت ۴۷۵ اسب بخار معرفی شد+عکس

تویوتا GR یاریس برای به نمایش گذاشتن سرعت کنونی، به پیست معروف تسوکوبا در ژاپن منتقل شد که در آن، تنها طی ۵۸٫۴ ثانیه یک دور پیست را پشت سر گذاشت. وقتی در نظر بگیرید که سریع‌ترین خودروی تولیدی در این پیست تاکنون، نیسان GT-R نیسمو مدل ۲۰۲۰ برای تکمیل یک دور به ۵۹٫۳ ثانیه زمان نیاز دارد، این نکته‌ی در خور توجهی است.
ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

در پی انتشار گزارش روزنامه جام‌جم در چهارم دی ۹۹ با عنوان «یک فیس‌لیفت جدید» که به بررسی آرای کارشناسان درباره محصول جدید ایران‌خودرو (خودروی تارا) می‌پرداخت، کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات،‌ طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو در گفت‌و‌گو با جام‌جم ضمن اشاره به به برخی ویژگی‌های مهم خودروی تارا، هرگونه ارتباطی بین طراحی خودروی کراس‌اور کی۱۲۵ (K۱۲۵) که قرار است به‌زودی رونمایی شود با پژو ۲۰۰۸ را رد کرد.

عزم ملی، واکسن ملی

عزم ملی، واکسن ملی

دیروز واکسن کرونای تولید کشور به اولین داوطلبان تزریق شد. باید بدانیم کشورهای اندکی در جهان وجود دارند که به دانش تولید واکسن دست پیدا کرده‌اند.