شرکت بوئینگ در ارتباط با دو سقوط مرگبار هواپیمای بوئینگ مکس 737 خود، 2.5 میلیارد دلار جریمه پرداخت خواهد کرد.
کد خبر: ۱۳۰۰۵۴۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، شرکت بوئینگ برای مصالحه و حل و فصل اتهامات کیفری خود در ارتباط با دو سقوط مرگبار هواپیمای بوئینگ مکس 737 خود، 2.5 میلیارد دلار جریمه پرداخت خواهد کرد.
وزارت دادگستری آمریکا، این شرکت را به توطئه برای کلاهبرداری محکوم کرده است.
 
دیوید بِرنز، دستیار دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سقوط غم انگیز پرواز 610 خطوط هواپیمایی Lion Air  و پرواز 302 خطوط هواپیمایی اتیوپی و رفتارهای متقلبانه و فریبنده کارمندان یکی از پیشگامان تولیدکننده هواپیماهای تجاری در جهان را نشان داد.»
 
کارمندان بوئینگ با پنهان کردن اطلاعات اساسی از (اداره هوانوردی فدرال آمریکا) در مورد عملکرد هواپیمای مکس 737 خود و مشارکت در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر فریب آنها، راه سود در برابر صراحت و صداقت را انتخاب کردند.
 
بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، این مصالحه سنگین شامل مجازات کیفری به ارزش 243.6 میلیون دلار، پرداخت 1.77 میلیارد دلار به خریداران بوئینگ 737 مکس و همچنین کمک 500 میلیون دلاری به صندوق قربانیان این حوادث خواهد بود که به خانواده‌های مسافران این دو هواپیما غرامت پرداخت خواهد کرد.
 
این شرکت همچنین به توطئه برای کلاهبرداری متهم شد، به طوری که وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد
شرکت بوئینگ به فریب ناظران اداره هوانوردی آمریکا در مورد یک جز اصلی هواپیما که بر سیستم کنترل پرواز بوئینگ 737 مکس تاثیر داشته و به سقوط کمک کرده، اعتراف کرده است.
 
این شرکت همچنین به جرم "توطئه برای کلاهبرداری" متهم شد و وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که بوئینگ اعتراف کرده است که ناظران اداره هوانوردی فدرال را در مورد یک جز اصلی هواپیما که سیستم کنترل پرواز بوئینگ 737 MAX را تحت تأثیر قرار داده و در سقوط موثر بوده، فریب داده است.
 
دو سقوط مرگبار بوئینگ 737 مکس در سال های 2018 و 2019 رخ داد و در مجموع 346 نفر جان خود را از دست دادند و دلیل هر دو سانحه، به دلیل درست عمل نکردن سیستم کنترل پرواز هواپیما بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها