هنگام ایجاد آنژین قلبی یا قلب درد چه باید کرد ؟

آنژین قلبی چیست و چقدر خطرناک است؟

محققان در بررسی اخیر خود دریافتند، مصرف استاتین ممکن است از قلب در هنگام آسیب شیمی درمانی در مراحل اولیه سرطان سینه محافظت کند.
کد خبر: ۱۳۰۰۴۰۴

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، نتایج یک مطالعه حاکی از آن است، مصرف استاتین ممکن است از قلب در هنگام آسیب شیمی درمانی در مراحل اولیه سرطان سینه محافظت کند.

متخصصان کانادایی سوابق بهداشتی ۲۱۱۲ زن مبتلا به شیمی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند؛ همه با داروهای ضد سرطان «آنترا سایکلین» و «تراستوزوماب» تحت درمان قرار گرفته بودند؛ این تیم در پژوهش خود دریافت، استاتین‌ها خطر ابتلا به نارسایی قلبی را حددو ۵۵ درصد کاهش می‌دهند.

بررسی‌ها نشان داده، داروهای ضد سرطان آنترا سایکلین و تراستوزوماب برای قلب سمی هستند. با این حال دانمشندان تأکید کردند، تحقیقات بیشتری برای رسیدن به تأیید یافته‌های جدید نیاز است.

محقق این پژوهش می‌گوید: «استاتین‌ها، داروهایی که برای کاهش کلسترول استفاده می‌شوند ممکن است به محافظت از قلب خانم‌هایی که در مراحل اولیه سرطان سینه و مشغول شیمی درمانی هستند، کمک کند».

آنها دریافتند به طور متوسط ​​، مصرف استاتین در طی شیمی درمانی با کاهش خطر ابتلا به نارسایی قلبی در حدود ۵۴ درصد ارتباط دارد.

یافته‌های کامل این مطالعه در ژورنال انجمن قلب آمریکا منتشر شده است.

دارویی که از قلب در برابر شیمی‌ درمانی محافظت می‌کند (+عکس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها