معایب نگهداری حیوانات خانگی برای کودکان و خانواده

بیماری هایی که از حیوانات خانگی منتقل میشه

بهتر است قبل از اینکه حیوانی را به درون حریم خصوصی خود راه دهید، درباره بیماری هایی که ممکن است توسط آن حیوان خانگی به شما منتقل شود بدانید.
کد خبر: ۱۲۹۹۹۰۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک، نگهداری یک حیوان خانگی تصمیم آسانی نیست. اگرچه مزایای عاطفی غیرقابل انکاری وجود دارد، با این حال، حیوانات خانگی به زمان، درک و آموزش نیاز دارند. به خصوص اگر کودک داشته باشید، صرف زمان برای نگهداری حیوانات، دشوار است.

خطرات حیوانات خانگی

زمانی که شما تصمصیم می گیرید که یک حیوان خانگی مثل سگ، گربه و یا هر حیوان دیگر داشته باشید، خوب است بدانید که برخی از این حیوانات می توانند ناقل بیماری به انسان ها باشند. در این بخش از نمناک به معایب نگهداری حیوانات خانگی می پردازیم.

بیماری های خطرناک منتقل شده از حیوانات خانگی به انسان

عفونت قارچی

عفونت قارچی که به شدت مسری است و عامل آن می تواند بدون میزبان زنده بماند ، از حیوان به انسان انتقال می یابد.

کرم های لوله ای

شایع ترین انگل های داخلی در گربه ها کرم های لوله ای هستند که تا 10 سانتی متر رشد می کنند. گربه های مسن تر با خوردن جوندگان آلوده به کرم لوله ای آلوده می شوند و بچه گربه ها از طریق شیر مادر آلوده می شوند. این کرم سالانه 10 هزار کودک را از طریق گربه ها، مبتلا می کند و در صورت ابتلا سبب نابینا شدن انسان می شود.

کرم های هوک

کرم های هوک که در پوشش روده سگ زندگی می کنند و تخم های این کرم در مدفوع حیوان وجود دارند . این کرم ها سبب خونریزی و مرگ توله سگ می شوند . اگر پا برهنه در محیط باز قدم بزنید این کرم ها میتوانند از طریق پوست از مدفوع حیوان به انسان منتقل شود.

بیماری Giardia

عامل بیماری Giardia در رودخانه و دریاچه ها زندگی می کند و سبب ابتلا سگ ها به این بیماری می شود.

کمپیلوباکتر

شایع ترین بیماری اسهال ، کامپیلو باکتر است، که این باکتری میزبان خود را از میان حیوانات انتخاب می کند و انتشار آن از طریق بچه گربه، توله سگ، اسب ها، خرگوش ها، و پرندگان جوان است.

بیماری کمپیلوباکتر

معایب کلی نگهداری حیوانات خانگی برای همه

افزایش مسئولیت :

یکی از مشکلات نگهداری حیوان خانگی، افزایش مسئولیت است. درست مثل یک بچه کوچک، حیوانات خانگی برای همه چیز به شما تکیه می کنند. نه تنها این، اگر هنوز آموزش ندیده اند، و کار اشتباهی انجام دهند، خشم شما را درک نخواهند کرد. اگر شما فردی با یک زندگی بیش از حد برنامه ریزی شده اید از نگهداری حیوان خانگی صرف نظر کنید.

آلرژی :

یکی دیگر از مشکلات نگهداری حیوانات خانگی در خانه، آلرژی است. آلرژی به حیوانات خانگی، واکنش سیستم ایمنی بدن نسبت به پوست، بزاق، ادرار یا مدفوع حیوانات است. به خصوص اگر ندانید که نسبت به چه چیزی آلرژی دارید، آوردن یک گربه و یا سگ به زندگی تان می تواند موانع غیر منتظره ای را به همراه داشته باشد.

به خاطر داشته باشید که آلرژی هر بار که در معرض آلرژن قرار می گیرید، بدتر می شود، بنابراین گذراندن زمان محدود با حیوانات در گذشته دلیل قطعی نیست که شما آلرژی ندارید.

حساسیت به حیوانات با نشانه هایی از قبیل خارش، چشم های اشک آلود و قرمز، جوش، آبریزش بینی، عطسه، سرفه یا خس خس سینه همراه است . توصیه می شود اگر در خانواده ای فردی با زمینه حساسیت و علائم تنفسی یا پوستی وجود دارد از نگهداری حیوانات خانگی خودداری شود تا علائم تشدید نشود.

ابتلا به بیماری توکسوپلاسموز :

فضولات گربه یا سگ و همچنین پرندگان ممکن است بیماری به نام توکسوپلاسموز ایجاد کند. توکسوپلاسموز بیماری است که در اثر انگل «توکسوپلاسما» ایجاد می شود و در مدفوع گربه های ولگرد مشاهده می شود . برخی اوقات این حیوانات در باغچه منزل اجابت مزاج می کنند و آلودگی به خانه منتقل شده و فرد را مبتلا می کند. تشخیص این بیماری با انجام آزمایش خون تعیین می شود.

خطرات احتمالی :

نکته مهمی که هنگام نگهداری یک حیوان خانگی باید در نظر داشت این است که آیا حیوان مورد بحث خطرات بیشتری برای زندگی دارد یا خیر. ، مطمئن شوید که اطراف کودکان ایمن است و نیازهای همه افراد در خانه قبل از نگهداری یک حیوان خانگی در نظر بگیرید.

هزینه ها :

همانند انسان ها، حیوانات باید سالم و شاد باشند. قبل از این که یک حیوان خانگی بگیرید، هزینه دامپزشکی سالانه خود را در نظر بگیرید که بستگی به حیوانی دارد که نگه می دارید. به عنوان مثال، گربه ها و سگ ها به چندین واکسن مختلف در طول سال اول زندگی خود نیاز دارند و همچنین در طول زندگی خود، به درمان پیشگیرانه نیاز دارند.

علاوه بر این، حیوانات خانگی در فضای باز بیشتر مستعد عفونت، بریدگی و هجوم آفت ها هستند که به مراقبت دامپزشکی نیاز دارند. حتی اگر حیوان شما هرگز یک تصادف بزرگ نداشته باشد، همه حیوانات به دامپزشک نیاز دارند تا یک زندگی سالم داشته باشند.

دامپزشکی حیوان خانگی

فراهم نمودن سرپناه :

هنگام تصمیم گیری برای خرید یک حیوان خانگی باید برای او یک سرپناه هم آماده کنید تا احساس راحتی کنند زیرا حیوانات لازم است در جای مناسب استراحت نمایند . خرید یک تخت برای سگ یا یک قفس برای پرندگان می تواند هزینه بر باشد.

نیاز به زمان و توجه :

حیوانات خانگی به ورزش روزانه نیاز دارند تا آرام و متعادل بمانند و هیچ روشی برای نگهداری از آنها به صورت تمام روز و اینکه سگ در خانه حبس شود وجود ندارد. پس اگر حوصله و زمان کافی برای نگهداری از حیوان ندارید بهتر است حیوان خانگی در خانه نگه ندارید.

تمیز کردن مدفوع :

هیچ فرقی نمی کند ، مهم نیست چه نوع حیوانی داشته باشید، لازم است که بعد از مدفوع ،کثیفی را تمیز کنید. اگر می خواهید یک تجربه مثبت در نگهداری حیوانات خانگی داشته باشید، باید بد دل نباشید.

ایجاد ترس در مردم :

شما نمی توانید حیوان خانگی خود را همیشه زندانی کنید و باید آن ها را گاهی آزاد بگذارید . آزاد گذاشتن حیوان سبب می شود دیگران از ورود به خانه شما بترسند یا قبل از ورود از شما بخواهند حیوان خود را دور کنید که این کار ممکن است باعث ناراحتی شما و مهمانتان شود.

اختلال در برنامه ریزی :

در نهایت، به یاد داشته باشید که آوردن یک حیوان به خانه به این معنی است که شما گاهی اوقات در اختیار برنامه خود نیستید. به عنوان مثال، گربه ها طبیعتا شب ها بیدار هستند در حالی که شما سعی دارید بخوابید.

ریزش مو حیوانات :

ریزش مو در برخی از حیوانات بیشتر است و به نژاد آن ها بستگی دارد. ممکن است ریزش مو حیوان شما را آزار دهدو موهای آنها به لباس های پشمی شما، کت و وسایل خانه بچسبد.

منع شدن از برخی فعالیت های اجتماعی :

حیوان خانگی آموزش دیده تان را می توانید همراه خود ببرید تا با دوستانتان ملاقات کند، تا کارهایتان را انجام دهید، اما شما نمی توانید اولین تعطیلات آخر هفته را بدون مراقبت از حیوان خانگی تان ترک کنید. همچنین مکان های بسیاری وجود دارد که حیوانات نباید به آنجا برده شوند یا شما نتوانید آن ها را با خود ببرید.

پیاده روی های متعدد:

دقت کنید که نژاد حیوان خانگی شما به چه میزان تحرک و انرژی نیاز دارد . برخی از حیوانات خانگی باید به پیاده روی بروندو فعالیت کنند. در غیر این صورت ممکن است تنبل و ضعیف شوند.

خطرات حیوانات خانگی

رفتارهای منفی و مخرب :

حیوانات خانگی می توانند مخرب باشند و در خانه خرابی هایی مانند خرد کردن اثاثیه و یا جویدن کفش ها را ایجاد کنند . آموزش حیوان می تواند به ریشه کنی رفتارهای منفی و مخرب کمک کند.

پرهیز از رفتن سفرهای طولانی :

اگر حیوان خانگی دارید شما نمی توانید به مسافرت طولانی روید زیرا حیوان خانگی تان به توجه و مراقبت نیاز دارد. اگر برای رفتن به سفر او را به دست افرادی بسپارید که در این زمینه تجربه کافی ندارند، ممکن است حیوان یا این افراد آسیب ببینند.

حیوان خانگی تان ممکن است با هرکس و هرجایی احساس راحتی نکند بنابراین سپردن حیوان به دست افراد یا مؤسسات اشتباه است. برخی از حیوانات مانند سگ ها از نشستن در خودرو می ترسند بنابراین نمی توانید به همراه آن ها به مسافرت بروید.

از دست دادن حیوان خانگی :

یکی از معایب داشتن حیوان خانگی این است که از دست دادن این حیوان می تواند بسیار سخت باشد و روح و روان شما را به هم بریزد زیرا حیوان خانگی برای شما عضوی از خانواده محسوب می شود.

اگر از حیوان خانگی نگهداری می کنید ، این توصیه ها را جدی بگیرید :

  • حیوان را زمان مناسب بودن هوا در خارج از خانه نگه دارید واگر کودکتان آلرژی دارد ، به او اجازه ندهید نزدیک حیوان شود.
  • برای کاهش گردش مواد آلرژی زا در سراسر خانه از صافی هوا یا تهویه مطبوع استفاده کنید.
  • خانه را با جارو کردن مداوم، گردگیری و شست وشو تمیز نگه دارید.
  • دستهایتان را پس از هر بار تماس با حیوان بشویید.
  • روزانه فضولات سگ و گربه را با دستکش های مخصوص جمع کنید.
  • برای جلوگیری از بسیاری از بیماریها حیوان را مرتب نزد دامپزشک ببرید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها