یکی از اتومبیل‌های روسی که اخیرا مانور زیادی روی آن داده می‌شود، شاسی‌بلند پاتریوت از شرکت یواز (UAZ) است.
کد خبر: ۱۲۹۹۴۸۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، روسیه با آنکه از لحاظ صنایع نظامی در زمره پیشرفته‌ترین کشورهای جهان قرار می‌گیرد، ولی صنعت خودروی آن دچار عقب‌ماندگی شده و حرف خاصی برای گفتن در سطوح بین‌المللی ندارد. عمده خودروهای تولیدی این کشور بر اساس پلتفرم‌ها و پیشرانه‌های از رده خارج ساخته شده و از نظر ظاهری اکثرا قدیمی و از مد افتاده دیده می‌شوند.
یکی از اتومبیل‌های روسی که اخیرا مانور زیادی روی آن داده می‌شود، شاسی‌بلند پاتریوت از شرکت یواز (UAZ) است. این خودرو از شاسی جدا از بدنه بهره می‌برد، به همین جهت سازنده آن را مدلی مناسب برای مسیرهای آفرود و صعب‌العبور تبلیغ می‌کند.
 
خودروی روسی یواز پاتریوت راه خود را به بازار آمریکا باز کرد+عکس

به تازگی شرکتی به نام بریمک (Bremach) برای واردات یواز پاتریوت به بازار آمریکا اعلام آمادگی کرده است. با تصمیم این شرکت مدل‌های وارد شده به آمریکا با نشان بریمک و نام تائوس (Taos) به فروش خواهد رسید.
یواز پاتریوت یا بریمک تائوس از سال آینده و به عنوان مدل 2022 راهی بازار آمریکا خواهد شد. نکته جالب اینکه پیش‌تر کمپانی آلمانی فولکس‌واگن کراس‌اووری را با همین نام معرفی کرده است، از این رو احتمال می‌رود جدالی حقوقی بر سر این موضوع بین دو کمپانی شکل بگیرد. البته بریمک ادعا می‌کند تمامی مراحل قانونی و مجوزهای لازم برای عرضه پاتریوت تحت هویت تائوس اخذ شده است.
 
خودروی روسی یواز پاتریوت راه خود را به بازار آمریکا باز کرد+عکس
شاید بدانید اخیرا زمزمه‌هایی مبنی بر عرضه پاتریوت در ایران نیز شنیده شده، هر چند در عمل تا الان این اتفاق به صورت رسمی رخ نداده است
 
تائوس روسی با قیمت پایه 26,405 دلار در دسترس مشتریان آمریکایی قرار خواهد گرفت. بریمک می‌گوید این خودرو به لطف قابلیت‌های لوکسی که تنها در مدل‌های رده‌بالا و گران‌قیمت دیده می‌شود، مدلی ارزشمند در برابر رقم پرداختی خواهد بود. علاوه‌بر این بریمک مدعی است تائوس/پاتریوت جان‌سختی و امنیت مدلی مثل لکسوس LX را با توانمندی‌های آفرود و تجهیزات پیشرفته یک لندرور ترکیب می‌کند. این تعاریف در حالی است که جیپ چروکی 26,555 دلار قیمت دارد؛ قیمت نسخه دو درب رانگلر نیز از حدود 28 هزار دلار و قیمت نسخه چهار درب آن از حدود 32 هزار دلار آغاز می‌شود.
 
خودروی روسی یواز پاتریوت راه خود را به بازار آمریکا باز کرد+عکس

نیروبخش یواز پاتریوت یک موتور 2.7 لیتری چهار سیلندر است. این موتور 150 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که در مقایسه با حجم اصلا رقم مناسبی نیست. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، پاتریوت از شاسی جدا از بدنه (نردبانی) برخوردار بوده و جعبه دنده کمکی الکترونیکی در آن به صورت استاندارد موجود است، همچنین قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب به عنوان یک آپشن برای مشتریان قابل انتخاب خواهد بود. به غیر از این‌ها، بریمک آپشن‌های دیگری مثل هواکش، کیت افزایش ارتفاع و وینچ را نیز در لیست آپشن‌ها گنجانده است.
 
خودروی روسی یواز پاتریوت راه خود را به بازار آمریکا باز کرد+عکس
نسخه پیکاپ پاتریوت با نام Brio تولید می‌شود
 
ناگفته نماند بریمک در کنار پاتریوت، پیکاپ Brio را نیز در آمریکا عرضه خواهد کرد. این خودرو در حقیقت همان نسخه پیکاپ پاتریوت بوده و ابعادی مشابه با فورد رنجر دارد. Brio در حال پشت سر گذاشتن تست‌های جاده‌ای و کسب مجوزهای قانونی است، بریمک این پیکاپ روسی را در حالی با بهای پایه 27,882 دلار به فروش خواهد رساند که فورد رنجر با آن همه محبوبیت قیمتی زیر 25 هزار دلار دارد؛ قیمت مدل پایه از پیکاپ فوق‌العاده پرطرفدار F-150 هم از حدود 29 هزار دلار شروع می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها