به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پدال، در ابتدا قرار بود تولید این خودرو از اواخر سال ۲۰۱۸ آغاز شود اما به دلیل مشکلات متعدد مثل قوانین اتحادیهٔ اروپا و کُند پیش رفتن روند ساخت کارخانهٔ جدید، این کار بارها به تعویق افتاد. حال اما گفته شده در این کارخانه بازسازیهای موردنیاز صورت گرفته و انتظار میرود سرانجام تولید گریفیت در ژانویهٔ سال ۲۰۲۱ آغاز شود. این بازسازیها که شامل جایگزینی سقف، ساخت دوبارهٔ سازهها و اقدامات زیربنایی میشود، به لطف توافقنامهای با دولت ولز انجام گرفته است.
به گفتهٔ رئیس TVR «لس ادگار» در ابتدا حدود ۸۰ نفر در این کارخانه استخدام خواهند شد اما این شرکت امیدوار است وقتی تولید تا میزان کامل افزایش یافت، ۲۰۰ نفر را استخدام کند. ادگار دراینباره به اتوکار گفته است:
این یک نقطهٔ عطف خارقالعاده در مأموریت ما برای زنده کردن یک برند برجستهٔ بریتانیایی است و همهٔ ما فوقالعاده هیجانزدهایم که شاهد بازسازی خانهٔ جدید خود هستیم. ما صدها سپردهگذار وفادار در سراسر جهان داریم که با صبر و حوصله منتظر تحویل گرفتن گریفیت خود هستند؛ بنابراین امیدوارم امروز آنها هم بهاندازهٔ ما خوشحال شوند.
بازسازی کارخانهٔ TVR از ماه مارس امسال یعنی زمانی که مدیرعامل جدید این شرکت «جیم بریمن» مسئولیت این کار را بر عهده گرفت در دست انجام است. بریمن پیشازاین در گروه روور کار میکرد و در توسعهٔ نسل سوم رنجروور نقشی اساسی داشت. بازسازی کارخانه بخشی از یک برنامهٔ هجدهماهه است که توسط بریمن در جولای امسال تنظیم شده است. گریفیت خودرویی است که TVR را دوباره زنده کرد. این کوپهٔ اسپرت و لوکس بریتانیایی به پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 فورد مجهز است که با تقویت کاسورث قدرت آن به ۵۰۰ اسب بخار رسیده است. به گفتهٔ TVR، تاکنون حدود ۵۰۰ رزرو خرید برای گریفیت دریافت شده و نسخهٔ اولیهٔ لانچ ادیشن آن بهطور کامل فروخته شده است.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد