متاهل شدن و ازدواج چه فوایدی دارد

فواید شگفت انگیز ازدواج برای خانم ها و آقایان

بر اساس تحقیقات انجام شده ، ازدواج کردن فواید شگفت انگیزی برای سلامت جسم و روح زن و مرد دارد و موجب افزایش طول عمر و کاهش بیماری ها می شود.
کد خبر: ۱۲۹۷۰۶۷

فواید ازدواج برای سلامت جسم و روح

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک ، ازدواج دارای فواید جسمی و روحی زیادی هم برای خانم ها و هم برای آقایان است, افراد متاهل از نظر جسمی و روحی شرایط بهتری نسبت به افراد مجرد دارند. جالب است همین ابتدا بگوییم و بدانید که براساس تحقیقات جدید، بیماران متاهل مبتلا به سرطان به احتمال بیشتری از بیماران مجرد جان سالم به در می برند.میزان مرگ در میان بیماران مجرد بیشتر است و تفاوت قابل توجهی در این میان دیده می شود ؛ بنابراین آیا ممکن است فواید سلامتی پنهان دیگری هم وجود داشته باشد؟ یا فقط به مسائلی مثل جوراب های کثیف شوهرتان و غرغرهایش فکر می کنید؟

فواید ازدواج

متاهل شدن و ازدواج چه فوایدی دارد؟

8 فایده ازدواج و متاهل بودن برای سلامت جسم زن و مرد

تشویق برای رفتار امن تر:

زوج های متاهل به طور قابل توجهی کم تر درگیر رفتارهای پرخطر مانند مصرف مواد مخدر یا رانندگی خطرناک هستند.این افراد کارهای خطرناکشان را به طور قابل توجهی کم می کنند.یک نظریه این است که افراد متاهل می دانند که یک نفری را دارند که به آن ها وابسته است و بنابراین تصمیم آگاهانه ای را برای حفظ جان خود می گیرند.

احتمال کمتر حملات قلبی:

به گفته پزشکان ازدواج خطر حملات قلبی در زنان و مردان را کاهش می دهد.زنان متاهل حدود 65 % کم تر دچار حمله قلبی می شوند و مردان 66% کمتر. این مطالعه حاکی از آن است که ازدواج منجر به کاهش خطر اتفاقات حاد تنفسی و مرگ در مردان و زنان همه سن نیز می شود. افراد متاهل ممکن است مسائل مالی را بهتر حل کنند، زندگی سالم تری داشته باشند و دوستان بیشتری داشته باشند و از این رو حمایت اجتماعی خوبی خواهند داشت.

کاهش خطر حمله قلبی با ازدواج

فواید ازدواج برای سلامت بدن هر فرد

احتمال کمتری برای سکته:

طبق گزارشی که توسط انجمن سکته آمریکا منتشر شد، مردان متاهل دارای 64 درصد احتمال کم تری برای سکته هستند به نسبت مردان مجرد.این مطالعه همچنین کشف کرد که رضایت ازدواج می تواند بر شانس شما برای جلوگیری از سکته مغزی تاثیر بگذارد.

 سطوح استرس پایین تر:

ازدواج می تواند به شدت میزان داشتن استرس یا افسردگی کاهش دهد.داشتن یک پیوند بلند مدت می تواند هورمون های شما را به گونه ای تغییر دهد که استرس را تحت تاثیر قرار دهد. میزان هورمون تستوسترون بدن نیز کاهش می یابد و باعث می شود که آن ها هورمون استرس کمتری داشته باشند و میزان کورتیزول در هر دو جنس کاهش می یابد - هورمونی که برای تنظیم استرس لازم است.اگرچه ازدواج می تواند بسیار استرس زا باشد، اما باید برای افراد راحت تر می شود که عوامل استرس زای دیگر را در زندگی خودشان کنترل کنند.

نداشتن استرس از فواید ازدواج

 شانس بالاتر بهبودی از جراحی های بزرگ:

یک مطالعه ای که در سال 2011 انجام شد نشان می دهد که یک همسر حامی می تواند کلید بهبود از عمل های پزشکی تهاجمی باشد.خوشبختانه، بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار می گیرند بیش از سه برابر احتمال دارد که 15 سال بیشتر عمر کنند نسبت به افرادی که ازدواج نکرده اند.

میزان کمتر ابتلا به بیماری های روانی:

مردان و زنان متاهل به طور قابل توجهی کم تر مبتلا به بیماری روانی شدید هستند.افراد متاهل به میزان قابل توجهی کمتر دچار افسردگی شدید می شوند و حداقل نیمی برابر احتمال توسعه اختلالات روانی آنها کمتر از مجردها است.

کاهش افسردگی و اختلالات روانی در افراد متاهل

فواید ازدواج از نظر سلامت جسم

خواب بهتر:

اگر ازدواج شما خوب باشد، بهتر از همتایان ناراضی تان می خوابید.زنان پس از ازدواج خیلی بهبود می یابند. قدرت خوب خوابیدن متاهل ها خیلی بیشتر از مجردها است.ماندن در یک ازدواج ناخوشایند می تواند عامل خطر برای اختلالات خواب باشد.اگر شما خوب نخوابید، ناراحتی بیشتری خواهید داشت، استرس و سطح تحمل کمتری دارید، پس این این مسله ممکن است بر ازدواج شما تاثیر بگذارد.

 داشتن عمر بیشتر و ضد پیری و مرگ زودرس :

ازدواج به طور موثر چند سال به زندگی شما اضافه می کند و در برخی موارد تا ده سال این عدد صادق است.مطالعه ای روی این موضوع انجام شد. پس از این مطالعه تقریباً 5000 نفر متولد دهه 1940، دانشمندان مشاهده کردند که چگونه ثبات و تغییر در الگوهای وضعیت زناشویی تحت تاثیر قرار می گیرد و بر زندگی و عمر تاثیر دارد.آن ها کشف کردند که داشتن هسر در میان سالی و کسانی که هرگز ازدواج نکردند بیش از دو برابر نسبت به کسانی که ازدواج طولانی و پایدار دارند، زودتر می میرند.

فواید شگفت انگیز ازدواج برای خانم ها و آقایان

افزایش عمر از فواید ازدواج کردن

فواید روحی ازدواج و متاهل شدن

پس از بررسی فواید جسمی و سلامت ازدواج نوبت به فواید روحی آن می رسد که شامل :

زندگی شادتر و سالم تر

افراد متاهل در زندگی مشترک شادتر از افراد متاهل و دیگرانند و نسبت به زندگی احساس رضایت بیشتری دارندو احساس مثبتی را تجربه می کنند. ازدواج سبب دست یافتن به موفقیت بیشتر و ثبات زندگی زوجین می شود.ازدواج سبب می شود افراد کمتر دچار اشتباه شوند و در موارد جنسی سالم و ایمن شوند.

تعهد

با ازدواج بزرگ ترین تعهدی است که با آن می توانید به ثبات عشق خود به معشوق بپردازید و با او عهد کنید که در روزهای بد و خوب در کنارش هستید . ازدواج سبب تغییر زندگی تان و هدفمند شدن آن می شود و رابطه شما را با معشوق جدی ترمی سازد.

تعهد و هدفمندی در زندگی با ازدواج

زندگی زیباتر

ازدواج ، در صورتی که انتخاب صحیحی داشته باشید سبب می شود یک همراه و هم دل برای خود داشته باشید به صورتی که لحظات اندوه و یا شادی تان را با او قسمت کنید ، کسی که به شما توجه کند و شما را دوست بدارد ، کسی که بتوانید به او از موفقیت ها و یا شکست هایتان بگویید .

عشق واقعی

ازدواج سبب محکم شدن روابط بین دونفر و احساس مشترک بین آنها می شود . ازدواج موجب درک بهتر عشق واقعی و دوست داشتن بیشتر یکدیگر می شود به طوری که نمی توانند لحظه ای از یکدیگر دور بمانند . افراد متاهل در زندگی مشترک برای یکدیگر فداکاری می کنند و در جهت تامین آسایش زندگی تلاش می نمایند ، آنها در تمام لحظه های زندگی زناشویی از ابراز عشق و علاقه به یکدیگر لذت می برند.

درک بهتر عشق و علاقه از مزایای ازدواج

روح و ذهن سالم از فواید ازدواج کردن

سلامت ذهنی

افراد متاهل کمتر از افراد مجرد سختی بار مشکلات زندگی را تحمل می کنند و می توانند از حمایت عاطفی و تسلی همراه زندگی شان برخوردارگردند.آنها هنگام برخورد با مشکلات و موانع زندگی ، سلامت احساسی بیشتری دارند و بسیار کمتر دچار اضطراب و ناراحتی می شوند. ازدواج سبب قوی شدن ذهن و قرار گرفتن در وضعیت باثبات تر و مناسب تری می گردد.

همراه تا پیری

همیشه در زندگی هر فردی نیاز به یک همراه و همدم حس می شود اما این حس بیشتر در دوران میانسالی و کهنسالی نمود می یابد و در دوران جوانی کمتر حس می شود . داشتن یک همراه کنار خود سبب می شود که از تنهایی و یا مرگ نهراسید و تنهایی و احساس دلتنگی به زندگیتان راه نیابد .

داشتن یک همراه همیشگی تا دوران پیری

جنبه های دیگری از فواید ازدواج کردن

فواید مالی

ازدواج موجب می شود که افراد برای تامین آسایش طرف مقابل خود تلاش بیشتری برای کسب در آمد کنند و بتوانند درآمد بیشتری به دست آورند . همچنین زندگی متاهلی سبب می شود که آنها بسیار حساب شده پول خود را خرج نمایند و در این مورد محتاطانه عمل کرده و بیشتر پس انداز کنند .

در صورتی که زن و شوهر هر دو شاغل باشند ، منبع درآمد و امنیت مالی بیشتر و ثبات مالی بیشتری در کنار هم خواهند داشت. ازدواج ، سبب بالا رفتن احساس مسئولیت مالی در افراد می شود ، به همین دلیل افراد متاهل در محیط کارشان احساس مسئولیت بیشتری از افراد مجرد دارند .

کسب درآمد بیشتر با ازدواج کردن

کودکان

ازدواج بنیان یک خانواده است که در آن می توانید صاحب فرزند شوید و نسل تان را حفظ کنید . صاحب فرزند شدن تجربه ای است که هر کسی دوست دارد آن را تجربه کند که ازدواج این موقعیت را سبب می شود .

داشتن فرزند و شیرین زبانی و انجام کارهای کودکانه او ، لذت و شادی را به قلب والدینش می آورد . هیچ چیز در دنیا زیباتر و شیرین تر از عشق والدین نسبت به فرزندان شان نیست و هنگامی که فرزندان به والدین محبت می کنند ، قلب شان را گرم می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها