سرپرست ارتباطات وفناوری اطلاعات قم گفت:

۷۲ روستای قم به فیبرنوری متصل شد

با اجرای ۹۰ درصد از گام اول طرح تار، ۷۲ روستای این استان قم با اتصال به فیبر نوری از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند.
کد خبر: ۱۲۹۶۹۶۳
به گزارش جام جم آنلاین جواد غلام‌پور روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فاز اول این پروژه به طول ۱۰۴ کیلومتر درسطح روستاهای استان قم در حال اجرا است و تاکنون بیش از ۹۰ درصداز عملیات حفاری و فیبرگذاری این پروژه ،  عملیاتی شده‌است.
وی با بیان اینکه با اجرای کامل گام اول این طرح، ۷۴ روستای قم به فیبر نوری متصل می‌شوند ادامه داد: پس از اتصال ۲ روستای باقیمانده جنت آباد و حسین آباد میش مست در بخش مرکزی، گام اول این طرح در استان تکمیل می‌شود.
وی گفت: گام دوم این طرح شامل اجرای ۱۵۰ کیلومتر است که با اجرایی شدن این طرح نیز ۵۰ روستای دیگر به فیبر نوری دسترسی خواهند یافت.
غلام‌پور با اشاره به ضرورت و اهمیت این طرح ادامه داد: اجرای عدالت ارتباطی، کاهش شکاف دیجیتال بین شهر و روستا، ارتقای تکنولوژی سایت های تلفن همراه روستایی و افزایش دکل های تلفن سیار در روستاها از جمله دستاوردهای مهم این طرح است.
وی اظهار داشت: با توسعه فیبر تار روستایی،  وضعیت ارتباطات در سطح روستاها  متحول شده و بسیاری از نقاط روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل و از مزایای پهن باند اینترنت ثابت و همراه بهره‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی روستایی در دولت یازدهم افزود: یکی از اقدام‌های مهم برای توسعه زیرساخت‌های فناوری ارتباطات در سطح روستاهای قم،‌ توسعه شبکه فیبر نوری بود که با اجرای این طرح و ایجاد فیبر نوری مادر، امکان توسعه پهنای باند اینترنت به روستاهای قم توسط اپراتورها فراهم می‌شود.
از تعداد  ۱۳۱  روستای بالای ۲۰ خانوار استان تعداد ۱۰۹ روستا به اینترنت پر سرعت مجهز هستند ضمن اینکه تمام روستاهای استان ارتباط کامل تلفن همراه و دسترسی به اینترنت پهن باند برخوردار هستند.
تاکنون ۱۷۸ مدرسه روستایی و ۶۱۰ مدرسه شهری قم به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌است.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها