در دیدار سفیر مسکو در بغداد با الاعرجی مطرح شد؛

تقویت همکاری‌های نظامی و امنیتی روسیه وعراق

سفیر روسیه در عراق در جریان دیدار با مشاور امنیت ملی این کشور در شهر «بغداد» با وی در خصوص تقویت روابط دوجانبه به ویژه در حوزه های نظامی و امنیتی گفتگو کرد.
سفیر روسیه در عراق در جریان دیدار با مشاور امنیت ملی این کشور در شهر «بغداد» با وی در خصوص تقویت روابط دوجانبه به ویژه در حوزه های نظامی و امنیتی گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۲۹۴۴۱۷

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از مهر المعلوم گزارش داد «ماکسیم ماکسیموف» سفیر مسکو در بغداد با «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفتگو کرد. دو طرف در جریان این دیدار در خصوص آخرین تحولات عراق و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، طرف‌های روسی و عراقی در جریان دیدار مذکور درباره لزوم برقراری امنیت در مناطق مرزی عراق گفتگو کردند. دفتر قاسم الاعرجی بیانیه‌ای را در خصوص دیدار مذکور منتشر کرد.

در بیانیه دفتر مشاور امنیت ملی عراق آمده است: قاسم الاعرجی در دیدار با سفیر مسکو در بغداد با وی درباره راهکارهای تقویت روابط دوجانبه به ویژه در حوزه‌های امنیتی و نیز مسأله امنیت و ثبات منطقه، گفتگو کرد.

این دفتر همچنین عنوان کرده است: طرف‌های روسی و عراقی بر لزوم تقویت همکاری‌ها میان دو طرف تأکید کردند. دفتر مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه خود تأکید کرده است که دو طرف بسیار امیدوار هستند که مناسباتشان در حوزه نظامی بیش از پیش گسترش یابد.

تأکید مقامات روسی و عراقی بر تقویت همکاری‌های نظامی و امنیتی میان یکدیگر در حالی است که ایالات متحده آمریکا طی ماه‌های گذشته بارها بغداد را تهدید کرده است که در صورت امضای توافقنامه‌های نظامی با مسکو، آن را مورد تحریم قرار می‌دهد.

مقامات ایالات متحده آمریکا تاکنون کارشکنی‌های زیادی را در مسیر خریداری سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ روسیه توسط عراق، انجام داده اند؛ اقدامی که اخیراً به شدت از سوی نمایندگان پارلمان عراق محکوم شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها