فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت از شناسایی و دستگیری فردی که با طراحی و ایجاد یک سایت قمار ‌بازی و شرط‌بندی، اقدامات مجرمانه خود را عملی می‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۲۹۴۰۷۲
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از فارس از پاکدشت، سرهنگ رضا علی‌بخشی فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت عصر شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا در پی رصد و پایش فضای مجازی با سایتی که اقدام به آموزش شرط‌بندی و قمار آنلاین در شهرستان پاکدشت می‌کرد مواجه شدند.
وی گفت: با توجه به تأثیرات سوءاجتماعی، خانوادگی و اقتصادی که موضوع شرط‌بندی در جامعه بر جای می‌گذارد، رسیدگی این موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
 
عامل ایجاد سایت شرط ‌بندی آنلاین در پاکدشت دستگیر شد
فرمانده انتظامی پاکدشت با بیان اینکه با پیگیری‌های مستمر در نهایت از طریق مهندسی اجتماعی و اقدامات فنی و پلیسی انجام شده متهم که خانمی ۲۷ ساله و ساکن یکی از محلات پاکدشت بود شناسایی شد، ادامه داد: با هماهنگی مرجع قضائی مأموران مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا این شهرستان به محل سکونت متهم اعزام، وی را با رعایت موازین شرعی دستگیر و تجهیزات رایانه‌ای مربوطه را توقیف که متهم در بررسی فنی پلیس به جرم خود اعتراف و انگیزه‌اش را منافع مالی عنوان کرد.
سرهنگ علی‌بخشی با اشاره به اینکه این فرد تاکنون بیش از ۹۰ نفر را اغفال و بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است، بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده اولیه به مراجع قضائی معرفی شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان از عضویت و فعالیت در سایت‌های شرط‌بندی و قمار خودداری کرده و فریب تبلیغات اغوا کننده این سایت‌ها را نخورند، چون این سایت‌ها انگیزه‌ای به غیر از خالی کردن جیب اعضاء ندارند؛ از طرفی فعالیت در این سایت‌ها از نظر قانونی یک عمل مجرمانه بوده لذا از نوجوانان و جوانان می‌خواهیم که آگاهانه به دام مجرمان و شیادان سایبری پا نگذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها