دانشمندان از پیاز با عنوان نوعی ابرغذا یاد می‌کنند که در صورت مصرف روزانه میتواند نتایج شگفت آوری را در بدن ایجاد کند. در این مطلب ۷ فایده پیاز را برای شما بازگو می‌کنیم.
کد خبر: ۱۲۹۲۸۰۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزیاتو ،پیاز ماده غذایی سرشار از ویتامین است که معمولا به صورت پخته یا سرخ شده در غذا‌ها به کار می‌رود. شاید باورش برایتان دشوار باشد، اما این ماده غذایی میتواند سلامت جسمی شما را از بالای سر تا نوک انگشت پا متحول کند.

در واقع دانشمندان از پیاز با عنوان نوعی ابرغذا یاد می‌کنند که در صورت مصرف روزانه میتواند نتایج شگفت آوری را در بدن ایجاد کند. در این مطلب ۷ فایده پیاز را برای شما بازگو می‌کنیم.

۱- پیاز تراکم استخوان را زیاد می‌کند

شاید به نظرتان عجیب بیاید، اما تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف پیاز میتواند تاثیری مثبت روی تراکم استخوان داشته باشد. مصرف روزانه یک عدد پیاز خام برای مدت یم ماه تراکم استخوان را تا ۵ درصد زیاد می‌کند.

۲- کلسترول خون را پایین می‌آورد و قلب را سالم نگه می‌دارد

پیاز که سرشار از آنتی اکسیدان است میتواند سطح کلسترول خون را پایین بیاورد که این تغییر در عوض ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را کم کرده و باعث سلامت بیشتر قلب می‌شود.

۳- در هضم راحت‌تر غذا موثر است

پیاز مملو از فیبر است که فرایند هضم غذا در بدن را تسهیل می‌کند. علاوه بر این، این گیاه تولید باکتری‌های خوب در روده را تسریع می‌بخشد که این امر نیز تاثیری مثبت روی هضم غذا دارد.

۴- باعث کاهش آسیب سلولی می‌شود

پیاز ۲۵ نوع مختلف آنتی اکسیدان در خود دارد که برای بدن بسیار مفید است. آنتی اکسیدان‌ها علاوه بر اینکه انسان را از بیماری‌های خاص دور می‌کنند بله مانع از آسیب سلولی می‌شوند.

۵- قوه بینایی را تقویت کرده و سلامت دهان را بهبود میدهد

پیاز میتواند باکتری‌های بد در دهان را از بین ببرد و در نتیجه بهداشت دهان را تقویت می‌کند. خواص ضد میکروبی این ماده غذایی همچنین باعث تقویت دندان‌ها میشود. پیاز حاوی نوعی ماده غذایی به نام کوئرستین است؛ ماده‌ای که با آب مروارید مقابله می‌کند و چشم‌ها را سالم نگه می‌دارد.

۶- باعث خواب خوب شبانه می‌شود

تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه کلورادو نشان می‌دهد که مصرف پیاز میتواند کیفیت خواب را بهبود بدهد. این ماده غذایی به خاطر برخورداری از فیبر سلامت روده را تضمین کرده و سطح استرس را پایین می‌آورد.

۷- با پیری مقابله می‌کند و در سلامت پوست موثر است

پیاز سرشار از ویتامین‌های A، C و E است و به همین خاطر پوستی شفاف و درخشان را برای شما می‌سازد. این ماده غذایی همچنین آکنه پوست را کاهش داده و طبق برخی تحقیقات حتی استفاده از ژل‌های ساخته شده از آب پیاز روی آکنه‌ها و لکه‌های پوستی میتواند آن‌ها را کمرنگ کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها