تصاویر جدید از پایگاه هوایی الوطیه در لیبی نشان دهنده تقویت سیستم دفاع هوایی توسط ترکیه و انتقال زره پوش های جدید به این منطقه خبر می دهد.
کد خبر: ۱۲۹۲۴۷۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مشرق، تصاویر جدید ماهواره ای که از پایگاه هوایی الوطیه در غرب طرابلس، پایتخت لیبی، استقرار سیستم‌های پدافندی جدیدی از جمله آتشبار تازه مستقر شده MIM-23 هاوک، و مهمتر از همه یک سیستم «پدافند کوتاه برد حصار» ساخت ترکیه را نشان می‌دهد که نشان از تقویت نیروی نظامی ترکیه در لیبی دارد.
 
تجهیزات جدید نظامی ترکیه در لیبی+عکس
تصویر ماهواره از استحکامات جدید دفاع هوایی ترکیه در پایگاه هوایی الوطیه
 
در تصاویر همچنین رادار ترکیه ای کالکان دیده می شود که معمولا برای سیستم ضد هوایی حصار به کار می رود. پیش از این چند تصویر مربوط به حضور سیستم پدافند هوایی توپخانه ای متحرک کورکوت در لیبی نیز منتشر شده بود و به احتمال زیاد این سامانه نیز در این پایگاه هوایی حضور دارد ولی در این تصویر مشخص نیست. این پایگاه هوایی در تابستان سال جاری مورد حمله هوایی قرار گرفت که هنوز بر سر هویت مهاجمین بحث هایی وجود دارد و انگشت اتهام به سمت مزدوران روسی ، یا نیروهای هوایی مصر ، امارات و حتی فرانسه نیز گرفته شده است. یک پرتاب گر سامانه های هاوک در آن حمله آسیب دید.
 
تجهیزات جدید نظامی ترکیه در لیبی+عکس
زره پوش های ترک در پایگاه هوایی الوطیه
 
تصویر ماهواره ای دیگر نیز مربوط که چند روز قبل تر و در آخرین روز ماه میلادی قبلی گرفته شده است حضور تعداد زیادی زره پوش ترکیه ای را نیز در این پایگاه هوایی تایید می کند که به احتمال فراوان برای استفاده توسط نیروهای دولت وفاق ملی به کار خواهد رفت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها