یک ماهیگیر خوش‌شانس تایلندی چیزی از دریا پیدا کرد که می‌توان گفت برای همه‌ عمر او کافی باشد. او توانست قطعه‌ای در دریا پیدا کند که بسیار با ارزش است.
کد خبر: ۱۲۹۲۰۸۲

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این ماده که به کهربا یا استفراغ نهنگ معروف است در سیستم گوارشی نهنگ یافت می‌شود. این ماده به عنوان یک ماده گران قیمت در صنعت عطرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آمبرگ یا استفراغ نهنگ به دلیل داشتن الکل بی‌بو که از آن استخراج می‌شود، باعث می‌شود تا ماندگاری رایحه عطر بیشتر شود. از این ماده به عنوان یک گنج دریایی و طلای شناور یاد می‌شود. این احتمالا بزرگترین قطعه آمبرگ یافته شده در جهان است. هر کیلوگرم از آن به قیمت ۲۳۷۴۰ پوند فروخته می‌شود. ارزش این قطعه ۲/۴ میلیون پوند است. این در حالی است که حقوق ماهیانه ماهیگیری او ۵۰۰ پوند است.

ناریس سوواناسانگ، ۶۰ ساله، هنگامی که در ناخون سی تهمارت، در جنوب تایلند در کنار دریا قدم می‌زد، چندین توده رنگ پریده سنگ مانند را در ساحل دید. او پسر عموهایش را صدا کرد تا به او کمک کند تا این سنگ‌ها را به خانه ببرد، جایی که آن‌ها شروع به بررسی این کشف غیر معمول کردند. این خانواده با سوزاندن سطح آن با فندک، باعث ذوب شدن فوری سطح آن شدند. این اتفاق باعث شد که بوی مشک از این قطعه سنگ منتشر شود که این اتفاق باعث شد که آن‌ها متوجه شوند که چیز با ارزشی را کشف کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها