jamejamonline
سلامت عمومی کد خبر: ۱۲۹۱۱۸۶ ۱۱ آذر ۱۳۹۹  |  ۱۱:۰۰

متخصصان انگلیسی ۴ راهکار موثر را برای مدیریت و مقابله با اضطراب و نگرانی پیشنهاد کردند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با صنعتی شدن جوامع و افزایش اشتغال ذهنی مردم، اضطراب و نگرانی به بخش جدایی ناپذیر زندگی انسان‌ها تبدیل شده است. اضطراب می‌تواند ناشی از ترکیب عوامل مختلف شخصی، محیطی، و فیزیکی باشد. علائم اضطراب و نگرانی می‌تواند شامل تپش قلب، وسواس فکری، و اجتناب از قرار گرفتن در موقعیت‌های بخصوص شود.
با این حال، انسان‌ها می‌توانند بر اضطراب و نگرانی خود فائق آیند. متخصصان انگلیسی می‌گویند اضطراب چیزی فراتر از احساس نگرانی و استرس است. تحقیقات نشان داده است اضطراب می‌تواند منجر به گُر گرفتگی بدن، سرد شدن بدن، سفت شدن قفسه سینه، احساس تنش، پریشانی و تنش شدید شود.
متخصصان تاکید دارند با ۴ اقدام موثر ذیل می‌توان به میزان قابل توجهی اضطراب و نگرانی را کنترل و مدیریت کرد:
۱- هنگامی که دچار اضطراب شدید نفس عمیق بکشید و عمل دَم و بازدم را به طور مرتب تکرار کنید. در ابتدا سرعت نفس کشیدنتان بالا باشد، ولی به مرور سرعت دم و بازدم خود را کاهش دهید. می‌توانید در هر عمل دَم تا شماره ۳ شمرده و سپس عمل بازدم را با شمارش تا عدد ۳ ادامه دهید.
۲- عضلات خود را شل کنید. بهترین راهکار برای بهبود تنش بدن، شل کردن عضلات است. برای این کار، محیطی آرام و ساکت را انتخاب کنید، دراز بکشید و چشمان خود را ببندید. بکوشید همزمان با انجام نفس‌های عمیق، تک تک عضلات خود را از انگشتان پا تا سر شل کنید.
۳- زندگی سالمی داشته باشید. از جنبه فیزیکی فعال باشید، رژیم غذایی مناسبی را برگزینید، بیرون بروید و با دوستان مثبت اندیش خود معاشرت کنید. گذراندن اوقات با خانواده می‌تواند سطح اضطراب و نگرانی شما را کاهش دهد.
۴- جسور باشید. یکی از دلایل نگرانی و اضطراب افراد به ناتوانی آن‌ها در حضور در یک مکان خاص یا فعالیتی بخصوص مربوط می‌شود. برخی افراد همواره از قرار گرفتن در یک موقعیت بخصوص احساس نگرانی و اضطراب می‌کنند. این افراد همواره در ذهن خود از پیامد‌های قرار گرفتن در این موقعیت واهمه دارند. می‌توانید خود را در آن موقعیت قرار دهید. حتی ممکن است با این کار کمی دچار اضطراب شوید، اما یاد خواهید گرفت موضوعی که از آن نگران هستید آن قدر‌ها هم که فکر می‌کردید اضطراب آور نیست و باعث ناراحتی شما نمی‌شود. در بسیاری از موارد تفکر شما درباره موضوعی بسیار ترسناک‌تر از اصل موضوع است و زمانی که در موقعیت قرار می‌گیرید متوجه بی اساس بودن منبع اضطراب خود می‌شوید.
ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
ویروس انگلیسی و لزوم حساس بودن ما

ویروس انگلیسی و لزوم حساس بودن ما

وقتی وزیر بهداشت از شناسایی نخستین مورد ابتلا به ویروس جهش‌یافته انگلیسی در کشورمان خبر داد و گفت که او در یکی از بیمارستان‌های خصوصی بستری است و حال عمومی خوبی دارد، درواقع داشت خبر خوبی به ملت می‌داد، از این باب که هیچ پنهان‌کاری‌ای وجود ندارد و در مورد ویروس جهش‌یافته انگلیسی، عزمی برای مهار وجود دارد.

کرونا، سرما و آلودگی هوا

کرونا، سرما و آلودگی هوا

هوای تهران نزدیک به یک هفته است که در شرایط ناسالم قرار دارد و حجم زیادی از آلاینده‌ها وارد ریه شهروندان می‌شود.

مسؤولیت جهانی در عرصه سلامت

مسؤولیت جهانی در عرصه سلامت

روابط میان کشورها براساس مراوداتی که با هم دارند مبتنی بر اراده آزاد است. به این معنا که طرفین این اراده آزاد را دارند که بخواهند با کشورهای دیگر مراوده و رابطه داشته‌باشند و معامله و تجارت کنند.

گفتگو

بیشتر
از ترس کرونا

یك روان‌شناس در گفت‌وگو با جام‌جم عنوان می‌کند نوعی اختلال اضطراب فراگیر طی بحران كرونا بسیاری را درگیر كرده است و همچنان ادامه دارد

از ترس کرونا

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
قرنطینه بدون تنش

نبود مهارت گفت‌وگو و کاهش آستانه تحمل ، قرنطینه خانگی را برای برخی خانواده‌ها مشکل کرده است

قرنطینه بدون تنش