سرپرست سازمان خصوصی سازی گفت: حدود ۳۰ میلیون نفر از سهام داران سهام عدالت روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهامشان انتخاب کردند که لازم است هر چه زودتر در سامانه سجام ثبت نام و کد بورسی دریافت کنند تا از مزایای سهامشان بهره مند شوند.
کد خبر: ۱۲۹۰۵۳۷

به گزارش جام جم آنلاین، حسن علایی در گفتگو با ایسنا با اشاره به پذیرش ۲۹ شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در بورس اظهار کرد: مراحل پذیرش شرکت های استانی طی چند ماه گذشته به خوبی طی شده و در حال حاضر ۲۹ شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در بورس پذیرش شده اند و شرکت سرمایه گذاری استان البرز نیز هم اکنون در شرف تاسیس است و به محض نهایی شدن، مراحل پذیرش در بورس را طی خواهد کرد.

معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی با اعلام اینکه به زودی مجامع عمومی پنج استان به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد، افزود: بر اساس ساز و کارهای قانون تجارت برای برگزاری این مجامع لازم است ۵۰ درصد از سهامداران در این مجمع که به صورت الکترونیکی برگزار می شود شرکت کنند و چنانچه در مرحله اول تعداد شرکت کنندگان به حد نصاب لازم نرسد باید نسبت به برگزاری مجدد مجمع اقدام کرد.

علائی ادامه داد: بسیاری از سهامداران غیر مستقیم به دلیل عدم اطلاع رسانی کافی تاکنون برای دریافت کد بورسی اقدام نکرده اند که لازم است این افراد برای حضور در مجامع و بهره مندی از دیگر مزایای سهام عدالت از جمله دریافت سود سالیانه و تقاضای عضویت در هیات مدیره شرکت های استانی با ثبت نام در سامانه سجام نسبت به دریافت کد بورسی اقدام و از این تسهیلات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سرمایه شرکت های سرمایه گذاری استانی متشکل از سهام افرادی است که روش مدیریت غیر مستقیم سهام عدالت را انتخاب کردند، گفت: در حال حاضر سهام افراد بر اساس همان استانی که موقع ثبت نام در آنجا ساکن بوده اند احصا و به شرکت سرمایه گذاری استان مربوط منتقل شده و بر همین مبنا و بر اساس تعداد سهامداران شرکت های سرمایه گذاری هر استان سرمایه شرکت ها متفاوت است.

سرپرست سازمان خصوصی سازی افزود: چنانچه سهامداران حضور فعال و پویا در برگزاری مجامع شرکت داشته باشند و هیات مدیره توانا و با صلاحیت را انتخاب کنند این پتانسیل در شرکت های استانی وجود دارد که ارزش سهام افراد رشد چشمگیری داشته باشد.

بر اساس این گزارش، آدرس اینترنتی سامانه سجام: sejam.ir است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها