خواص گوشت بلدرچین برای سلامت بدن

گوشت بلدرچین را فقط به این دلایل بخورید

بهترین مواد غذایی ضد درد و التهاب برای درمان دردهای بدن

غذاهای ضد التهاب برای تسکین دردهای بدن

برای اینکه از التهاب و درد بدن رهایی پیدا کنید باید با غذاهای ضد التهاب آشنا باشید و بدانید کدام غذاها باعث التهاب می شود و از آنها دوری کنید.
کد خبر: ۱۲۹۰۱۹۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک، تحقیقات نشان می دهند غذاها ونوشیدنی هایی وجود دارند که التهاب و درد مزمن را کاهش داده و روحیه شما را بهبود می بخشند . علاوه بر این، پرهیز از غذاها و نوشیدنی هایی که باعث التهاب می شوند نیز در این زمینه موثر است .در حقیقت تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی به همراه همیاری با پزشک می تواند مقدار داروهای مصرفی شما را کاهش دهد یا حتی مصرف آن ها را متوقف کند.

غذاهای ضد التهاب

یک رژیم غذایی ضد التهابی ، به طور کلی رژیم سالمی تلقی می شود و حتی اگر به وضعیت شما کمک نکند می تواند میزان ابتلا به بیماری های دیگر را کاهش دهد. حتی تغییرات کوچکی چون تغییر در غلات سبوس دار و خوردن ماهی بیشتر و گوشت قرمز کم تر نیز می تواند در سلامتی شما تفاوتی ایجاد کند . در این قسمت از بهداشت و سلامت پیشنهاداتی مبنی بر تغییرات ساده غذایی وجود دارد که می تواند به شما در داشتن احساس خوب کمک کند .

رژیم غذایی

غذاهای ضد دردهای مزمن و التهاب بدن

شما می توانید به سراغ غلات کامل ، نان سبوس دار، جودوسر، برنج قهوه ای ، جو ، بلغور، کینوآ، نان چاو دار، تورتیلا گندم و ماکارونی بروید. در غذاهای خود از سیب زمینی، سیب زمینی شیرین و دانه گیاهان استفاده کنید. از مصرف زیاد سرخ کردنی ها خودداری کنید زیرا باعث التهاب می شوند .

لوبیا، مغزها و غذاهای گیاهی که غلاف دارند:

مانند نخود فرنگی ، لوبیای سیاه، لوبیا قرمز، نخود ( گاربانزوس نیز نامیده می شود ) ، لوبیا سفید (لوبیا دریایی یا کانلینی نیز نامیده میشود)، هوموس، دانه ها. آجیل می تواند شامل گردو، بادام و بادام زمینی شود. دانه ها شامل دانه آفتاب گردان و تخمه کدو می شود. نخود فرنگی و دانه سویا نیز در دسته "حبوبات" قرار می گیرند که غلاف دار هستند. شما می توانید نخود فرنگی شیرین، مغز سویا بوداده و هرنوع توفو را هم میل کنید .

لوبیا

میوه ها:

توت ها، انار، تمشک ، گیلاس و در کل میوه هایی به رنگ تیره برای پیشگیری از دردهای مزمن و التهاب مفید هستند. از نوشیدن آبمیوه یا ترکیب آن با آب خودداری کنید زیرا حاوی مقدار زیادی قند می باشد که التهاب را بدتر می کند.

 

بیشتر بخوانید: پوست انار برای کرونا

 

سبزیجات:

فلفل زرد ، نارنجی و قرمز و گوجه فرنگی . اسفناج ، چغندر برگی ، کلم پیچ ، کاهو، و سبزیجات مخلوط به ویژه سبزیجات تیره و برگ دار سبز. کلم بنفش و سبز ، پیاز، بروکلی، جوانه بروکسل و گل کلم. تربچه، خیار، لوبیا سبز و پیازچه.

سبزیجات

روغن زیتون:

در صورت امکان از روغن زیتون و آووکادو به جای کره و سایر روغن ها برای پخت و پز استفاده کنید . می توانید از روغن زیتون طعم دار یا فوق العاده بکر برای سالاد و پیش غذا استفاده کنید .

ماهی:

ماهی هایی را انتخاب کنید که در آب سرد زندگی می کنند از جمله :سالمون، شاه ماهی، آنچوی ، ساردین و خال مخالی. سالمون وحشی برای خوردن مناسب و سالم است اما سالمون آزاد سرشار از آنتی بیوتیک می باشد و مناسب خوردن نیست .

به دنبال تهیه غذاهایی با استفاده از ساردین تازه ، شاه ماهی و خال مخالی باشید یا آن ها را به صورت کنسرو خریداری کنید. ماهی سالمون و تن سرشار از امگا-3 هستند که با دردهای مزن بدن و التهاب مقابله می کنند بنابراین حداقل دو بار در هفته آن را در رژیم خود بگنجانید .

ماهی

مرغ، بوقلمون و دیگر پرندگان:

گوشت سفید بوقلمون و مرغ را بخورید . از سرخ کردن آن ها خودداری کنید مگر برای تهیه یک خوراک خاص . پرندگانی که می توان آن ها را شکار کرد از جمله قرقاول، بلدرچین نیز مناسب هستند .

تخم مرغ ، پنیر و ماست :

شیر کم چرب یا فاقد چربی، ماست ، پنیر طبیعی ( پنیر های فرآوری نشده ). بعضی از افراد پروتئین شیر گاو را هضم نمی کنند بنابراین می توانید شیری فاقد لاکتوز خریداری کنید یا به طور کلی از مصرف شیر خودداری کنید .

برچسب های ارزش تغذیه ای روی ظرف ماست را بررسی کنید تا از مصرف ماست های حاوی قند زیاد اجتناب کنید .

ماست

گیاهان و ادویه ها:

دارچین ، زنجبیل ، زردچوبه ( سرشار از کورکومین )، سیر ، رزماری ، فلفل قرمز و سیاه.

چای:

چای سیاه ، چای سبز، چای سفید ، چای گیاهی

شکلات :

شکلات تلخ 70 درصد کاکائو یا بیشتر را برای مصرف انتخاب کنید و روزانه 28-56 گرم از آن بخورید .

شکلات

غذاهایی که باید از آن ها اجتناب کنید یا کم تر بخورید

در رابطه با سوال پرتکرار شما کاربران از بخش بهداشت و سلامت نمناک با موضوع غذاهای مضر برای التهاب و خوردنی هایی که دردهای مزمن را بدتر می کنند باید بگوییم که اگر در بدن خود التهابی دارید یا در وضعیت حساس نسبت به درد و التهاب قرار گرفته اید مواد غذایی که نام برده شده است را در برنامه ی غذایی خود کم کنید.

  • گوشت قرمز مانند گوشت گاو - اگر گوشت گاو می خورید فقط در موارد خاص آن را مصرف کنید- گاوی که از علف های طبیعی تغذیه می کند گوشت بهتری دارد اما هزینه خرید این گوشت از گوشت گاو معمولی بیشتر است . از دیگر محصولات حاوی گوشت گاو مانند همبرگر، استیک، دنده و ساندویچ کم تر مصرف کنید .
  • گوشت فرآوری شده مانند ژامبون و سوسیس
  • روغن ها و چربی های خاص مانند مارگارین ، روغن صاف قنادی و روغن های دانه سویا ، ذرت و آفتاب گردان
  • نان سفید
  • برنج سفید، چاشنی های بسته بندی شده
  • مواد غذایی با شربت ذرت فروکتوز بالا
  • نوشابه از جمله نوشابه رژیمی، آبمیوه و دیگر نوشیدنی ها با مقدار قند افزودنی مانند نوشیدنی های انرژی زا ، قهوه یا چای طعم دار
  • همچنین از مصرف شیرینی جات به ویژه شیرینی های فراوری شده خودداری کنید و یا کمتر از آن ها استفاده کنید . این شیرینی ها شامل کوکی ، کیک ، کلوچه، دونات ، براونی، پای و سایر دسر های شیرین هستند .

**بنابراین آن چه می خورید و می نوشید می تواند سلول های چربی و درد مزمن التهاب ناشی از آن ها را کاهش دهد . این بدان معناست که درد شما نیز کاهش میابد. لازم به ذکر است خوردن غذاهایی که التهاب را کم می کنند، چاقی را نیز کاهش داده و در نتیجه بدن را با گذشت زمان سالم خواهند کرد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها