حرف های مگو برای خانم های متاهل

نکته های طلایی برای خانم ها

واژه خيانت واژه اي‌كاملا آشناست و آن را بارها شنيده‌ايد، بارها شنيده‌ايد كه مردي به زنش خيانت كرد و دور از چشم اوبا زني ديگر ارتباط برقرار كرده است
کد خبر: ۱۲۸۹۹۰۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تیتر آنلاین ، واژه خيانت واژه اي‌كاملا آشناست و آن را بارها شنيده‌ايد، بارها شنيده‌ايد كه مردي به زنش خيانت كرد و دور از چشم اوبا زني ديگر ار تباط برقرار كرده است . و بارها نيز با خود گفته‌ايد چرا اين‌گونه شد، چرا؟ مگر زن او چه چيزي كم داشت؟ او كه از هر نظر زني كامل و نمونه بود چرا شوهرش قدر او را ندانست؟ و انواع اين پرسش‌ها كه تا به حال نتوانسته‌ايد براي آن پاسخي پيدا كنيد.

حتي شايد هم نگران اين مساله شده‌ايد كه نكند خداي ناكرده شوهر شما، برادر شما و حتي خود شما (البته اگر خواننده اين مطلب يك آقا باشد) چنين راهي را انتخاب كند. آسيب شناسان اجتماعي معتقدند كه تنوع‌طلبي، عدم جذابيت همسر، عدم ارضاي نيازهاي جنسي، ضعف اعتقادات مذهبي و پايبند نبودن به سنت‌ها از جمله عوامل خيانت مردان به همسران خود است.

از نظر آنان عوامل بسياري در بروز خيانت در يك خانواده دخالت دارد ولي موارد فوق به عنوان عوامل كلي نقش موثري در رويگرداني مردان از خانواده دارد.

به گفته اين كارشناسان، مردان معمولا به دو دليل تنوع‌طلبي و مسائل جنسي دست به اين كار مي‌زنند. لذا چنانچه همسر وي شناخت كاملي نسبت به نيازهاي او داشته باشد و به آن نيازها نيز توجه كند در آن صورت اين اتفاقات به ندرت پيش خواهد آمد.

خیانت یک مرد به همسرش
آنچه كه مسلم است خيانت مردان به زنان يكي از راه‌هاي قطع ارتباط ميان همسران است و زماني كه مردي مرتكب خيانت مي‌شود ديگر همسر وي به او اطمينان ندارد و به دست آوردن مجدد اين اطمينان كار بسيار دشواري است و چه بسا حتي ديگر اين اطمينان به وجود نخواهد آمد.

كارشناسان در مورد دلايل بروز خيانت در مردان مي‌گويند: در بسياري از موارد خيانت زماني روي مي‌دهد كه هيچ‌گونه پيوند عاطفي ميان زوجين وجود ندارد يا اين كه مرد احساس مي‌كند از نظر عاطفي به شخص ديگري غير از همسر خود علاقه پيدا كرده است و از صحبت كردن و در ميان گذاشتن افكار و علايق خود با شخص دوم لذت مي‌برد و كم‌كم به اين نتيجه مي‌رسد كه اوقات فراغت خود را به جاي اين كه با همسر خود بگذراند با ديگري سپري كند.

حميد قرباني، يكي از مرداني كه به پايبندي خانواده بسيار معتقد است در اين‌باره مي‌گويد: يكي از دلايل ايجاد ارتباط با شخص ديگري از سوي مرد عدم ارضاي نيازهاي روحي و عاطفي در خانواده است چرا كه زن از ابتدا در خانواده آموزش محبت را نديده است و نمي‌داند كه چگونه بايد به همسر خود محبت كند لذا ريشه اغلب مشكلات خانواده‌ها در نبود محبت، نبود رفتارهاي عاشقانه و همچنين مشكلات اقتصادي است.به طور كلي دلايل بروز خيانت در مردان را در عوامل مختلفي بايد جستجو كرد، دلايلي چون كم شدن عشق و علاقه ميان زوجين. بسياري از مردان پس از مدتي زندگي زناشويي عشق و علاقه خود را به همسرشان از دست مي‌دهند و از آنجايي كه به دليل داشتن فرزند نمي‌توانند تصميم به جدايي بگيرند راه دومي كه همان انتخاب فردي ديگر است را در پيش مي‌گيرند.

از سوي ديگر اغلب مرداني كه به همسرانشان خيانت مي‌كنند در توجيه رفتار نادرست خود، رفتارهاي زشت، نق زدن‌هاي دائمي و نزاع‌ها و مجادله‌هاي همسر خود را عامل رفتار خود مي‌دانند و معتقدند كه خيانت بهترين راه فرار از خانه و خانواده است. همين مردان عدم جذابيت همسر خود را از عوامل ديگر مي‌دانند و گله‌مند هستند از اين كه همسرشان ديگر مانند سابق به ظاهر خود نمي‌رسد و توجه چنداني به آرايش و پوشش خود ندارد.

اگر چه دلايل فوق تا حدودي درست است ولي بوا لهوسي و هوسراني اين مردان را نمي‌توان انكار كرد. اين مردان توانايي نه گفتن در روابط جنسي را ندارند و حتي ممكن است شرايطي براي آنها پيش آيد كه نتوانند در مقابلش خودداري كنند. همچنين بسياري از مردان نيز مايلند بدانند كه چقدر از نظر ساير زنان جالبند و از جذابيت برخوردارند و به خاطر وجود همين حس برتري‌جويي به سوي روابط غيرمشروع كشيده مي‌شوند.از سوي ديگر روان‌شناسان معتقدند كه گرايش مردان متاهل به سوي زنان ديگر صرفا به دليل نيل به اهداف جنسي نيست. بلكه مشكلات عاطفي، روحي و رواني دوره‌هاي مختلف زندگي در اين باره نقش بسزايي دارد چرا كه اين افراد وقتي به هر دليلي در خانه، مدرسه، اجتماع و زندگي مشترك با كمبودها و بي‌توجهي‌هاي عاطفي روبه‌رو مي‌شوند ناخواسته از مسير اصلي زندگي منحرف مي‌شوند.

به گفته اين كارشناسان عدم رغبت همسر به داشتن روابط جنسي با شوهر يكي از عوامل مهم براي بروز خيانت در مردان به‌شمار مي‌رود كه از مهم‌ترين علل خيانت مردان اين است كه اين مردان همسر را براي گذران امورات زندگي انتخاب مي‌كنند و در اين ميان عشق و محبت بسيار كمرنگ است.

اما در تقابل اين ديدگاه زنان بلافاصله پس از ازدواج خود را عاشق و وابسته عاطفي همسر خود مي‌دانند و در زندگي زناشويي فقط به همسرشان فكر مي‌كنند.همه مردان تا حدي مي‌دانند كه خيانت، كار درست و پسنديده‌اي نيست و حتي فكر خيانت را در سر خود نمي‌پرورانند ولي برخي از آنها متاسفانه پس از مدتي مرتكب اين اشتباه مي‌شوند. فراموش نكنيم مردي كه براي خود ارزش قائل است و به ارزش‌هاي انساني خود پي‌برده است هرگز دست به خيانت نمي‌زند و زندگي همسر و فرزندانشان را فداي اميال جنسي و هوس‌هاي موقت خود نمي‌كنند. آنها به خوبي مي‌دانند كه هيچ‌گاه روابط پنهاني نه تنها پايدار نمي‌ماند بلكه ممكن است زندگي و خانه آنها را از بنيان خراب كند كه دوباره ساختن آن كاري غيرممكن خواهد بود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها