به نظر می‌رسد که آمریکا بالاخره به کوآلکام مجوز داده تا تراشه‌های محصولات هوآوی را تامین کند. ولی این مجوز شامل یک محدودیت عجیب و ویژه است.
کد خبر: ۱۲۸۷۳۲۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از جی اس ام، چند روز پیش در خبری به شما گفتیم که کوآلکام احتمالا برای همکاری با هوآوی مجوز گرفته است. با این حال، در گزارش‌های دیگری گفته شده بود که این مجوز احتمالا محدودیت‌هایی را به همراه دارد و اجازه فروش محصولات 5G را از کوآلکام به هوآوی نمی‌دهد. حالا خبرگزاری Daily Business News می‌گوید کوآلکام رسما گزارش‌ها را تایید کرده است. سخنگوی این شرکت گفته که آن‌ها از دولت آمریکا مجوز گرفته‌اند تا در تولید برخی محصولات از جمله محصولات 4G با هوآوی همکاری داشته باشند.

البته کوآلکام هنوز رسما چیزی درباره فروش محصولات 5G نگفته است. چندی قبل بانک سرمایه‌گذاری مشهور وال استریت، KeyBanc، اعلام کرده بود که کوآلکام مجوز صادرات تراشه‌های 4G به هوآوی را به دست آورده است.

علاوه بر کوآلکام، شرکت‌هایی مثل اینتل، AMD، اسکای‌ورکس و چند تراشه‌ساز دیگر نیز تایید کرده‌اند که برای همکاری با هوآوی مجوز دارند. گزارش‌هایی درباره همکاری احتمالا سونی و Howe Technology هم با این شرکت بزرگ چینی به گوش می‌رسد.

منبعی نزدیک به شرکت هوآوی می‌گوید مجوز کوآلکام برای تامین قطعات موردنیاز این شرکت چالش بحرانی تولید محصولاتی نظیر سری میت و P را حل خواهد کرد. گو پینگ، عضو هیئت مدیره هوآوی، قبلا به‌شکل عمومی گفته بود که اگر آمریکا مجوز بدهد، این شرکت مایل است از تراشه‌های کوآلکام استفاده کند.

حالا با توجه به صدور مجوزهای همکاری با هوآوی و محدودیت تامین قطعات 5G به نظر می‌رسد که تحریم هوآوی ابعادی فراتر از بحث امنیت ملی برای ایالات متحده آمریکا داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها