یکی از بزرگترین الماس‌هایی که تاکنون تراش خورده است، در سوئیس به حراج گذاشته شد. این الماس نام یکی از باله‌های مشهور روسی را بر خود دارد و کارشناسان حراجی لقب "اعجاز طبیعت" را به او داده‌اند.
کد خبر: ۱۲۸۶۷۰۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دویچه وله، یک سنگ قیمتی، یک قطعه الماس به وزن ۸۳/ ۱۴ قیراط با نام "شبح گل سرخ" در عرض تنها چند دقیقه در حراجی آنلاین به فروش رسید. به چه قیمتی؟ به گزارش حراجی ساتبیز از ژنو، به قیمت ۲۱ میلیون فرانک سوییس یا به عبارتی ۵ / ۱۹ میلیون یورو.
کارشناسان قیمت این قطعه الماس را که اکنون مالک جدیدی دارد، حتی تا ۳۲ میلیون یورو هم تخمین زده بودند.
خریدار این قطعه الماس که به گزارش حراجی ساتبیز تلفنی در این حراج شرکت کرده بود، نخواسته نامش فاش شود. گفتنی است که افزون بر قیمت خالص خرید، هزینه‌هایی جانبی بالغ بر چند میلیون یورو هم متوجه خریدار خواهد بود. 
بنوا رپلین، دلال حراج، به این الماس صورتی رنگ لقب "اعجاز طبیعت" داده بود. این قطعه الماس که به بزرگی یک تیله است، از سنگی به وزن ۹۵/ ۲۷ تراشیده شده که در سال ۲۰۱۷ در معدن الروسا در منطقه یاقوتستان در شمال شرقی روسیه کشف شده بود.
الروسا شرکت استخراج معدن الماس روسی است که در زمینه اکتشاف، استخراج، تولید و فروش الماس فعالیت می‌کند.
برش و تراش این الماس به شکل بیضی حدودا یک سال طول کشید.
مؤسسه گوهرشناسی قیمتی آمریکا به این الماس بالاترین درجه رنگ و خلوص را داده است. بر پایه داده‌های این مؤسسه، تنها یک درصد از این الماس صورتی بیش از ده قیراط دارد.
"ستاره‌ی صورتی" با تقریبا ۱۲ گرم وزن

بالاترین قیمتی که تا کنون برای الماسی در این رنگ تعیین شده است، تقریبا ۷ / ۶۶ میلیون یوروست. این الماس که از آفریقای جنوبی به دست آمده "ستاره صورتی" نام دارد و با ۶ / ۵۹ قیراط وزن در سال ۲۰۱۷ در هنگ کنگ توسط مالک جدیدی خریداری شد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها