jamejamonline
بازار عمومی کد خبر: ۱۲۸۶۶۶۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹  |  ۱۴:۱۱

در هر منطقه‌ای که باشید، صنایع آشامیدنی بخش بزرگی از محصولات مصرفی روزانه خریداران را در بر می‌گیرد. از آب معدنی که شاید پراستفاده‌ترین نوشیدنی دنیا باشد تا انواع نوشابه‌ و ماءالشعیر و گروه نوشیدنی‌های شیر و ترکیباتش که بازار گسترده خودش را دارد.

در هر منطقه‌ای که باشید، صنایع آشامیدنی بخش بزرگی از محصولات مصرفی روزانه خریداران را در بر می‌گیرد. از آب معدنی که شاید پراستفاده‌ترین نوشیدنی دنیا باشد تا انواع نوشابه‌ و ماءالشعیر و گروه نوشیدنی‌های شیر و ترکیباتش که بازار گسترده خودش را دارد.
آشنایی با بسته بندی شیرینگ لیبل در صنایع آشامیدنی
 
بازار نوشیدنی‌ها چه در گرمای تابستان و چه سرمای زمستان، همیشه داغ است. به عنوان صاحب کسب و کار مرتبط با نوشیدنی یا حتی کسی که تازه می‌خواهد وارد این بازار شود، جدا از کیفیت محصول باید توجه ویژه‌ای به برچسب روی نوشیدنی داشته باشید. باکیفیت‌ترین برندهای نوشیدنی‌ هم اگر به فکر زیبایی محصولشان نباشند، در فروش شکست می‌خورند. یکی از راه‌های ارزان و مقرون به صرفه برای زیباسازی محصولات، استفاده از دستگاه‌های شرینک لیبل است.
 
اگر به تازگی می‌خواهید وارد این صنعت شوید، می‌توانید یکی از انواع دستگاه‌های شیرینگ لیبل را انتخاب کنید.
 
آشنایی با خط بسته بندی بطری های نوشیدنی و مایعات
 
بطری‌های نوشیدنی بعد از پر شدن محتوای بطری و جای‌گذاری درهای بطری، برای انجام مراحل شرینک لیبل آماده می‌شود. بطری‌های نوشیدنی می‌توانند فقط بخشی از بطری را بپوشانند یا مانند یک بیلبورد تبلیغاتی تمام بطری را بپوشانند.
 
پیشنهاد: استعلام قیمت و خرید دستگاه تونل بخار / مناسب برای صنایع غذایی، نوشیدنی، تبدیلی، لبنی، آرایشی و بهداشتی و غیره
 
در کل 5 حالت برای استفاده از استفاده از فیلم شرینک لیبل وجود دارد:
 
1- تمام بطری
 
در این حالت، فیلم شرینک لیبل از سر بطری تا انتهای آن را می‌پوشاند. به این نوع از قرارگیری لیبل، ویسکوز هم می‌گویند. یک لایه از شرینک لیبل کل بطری را دربرمی‌گیرد. بعد از گرمادهی، فیلم جذب محصول می‌شود و شکل زیبایی به محصول می‌دهد. بعضی محصولات یک پرفراژ نزدیک در محصول می‌گذارند. به این ترتیب موقع باز کردن در بطری، کل غلاف فیلم دور محصول باز نمی‌شود و نوشیدنی از شکل و قیافه نمی‌افتد.
 
2- بدنه بطری
 
در این حالت در بطری پوشیده نمی‌شود. اکثر محصولات گروه شیر و ترکیباتش از چنین پوششی استفاده می‌کنند. اگر در بطری پلمپ داشته باشد، استفاده از چنین پوششی مناسب‌تر است. در غیر این صورت استفاده از این نوع پوشش چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و پیشنهاد نمی‌شود.
 
3- وسط بدنه
 
یکی از پراستفاده‌ترین حالت‌هایی است که در صنعت نوشیدنی وجود دارد. تقریباً تمام برندهای آب معدنی‌ و نوشیدنی‌هایی که بطری پلاستیکی دارند طرفدار این نوع لیبل شرینک هستند.
 
4- درِ بطری
 
اگر محصول شما دارای طرح روی بدنه است، دیگر نیازی به لیبل بدنه ندارد. اما برای اطمینان از پلمپ بودن در محصول، می‌توانید یک غلاف کوچک از فیلم را دور در شرینک کنید. با این شکل محصول مسیر کارخانه تا خانه خریدار را به سلامت طی خواهد کرد.
 
5- بسته چندتایی
 
از شرینک لیبل همچنین می‌توان برای کنار هم قرار دادن چند محصول در یک بسته بندی استفاده کرد. بسیاری از محصولات که به شکل بسته‌های چندتایی به فروش می‌رسند از این نوع شرینک لیبل استفاده می‌کنند.
 
آشنایی با انواع بسته بندی شیرینگ لیبل و نحوه کار با آنها
 
شیوه کار با دستگاه شرینگ لیبل آسان است و نیاز به آموزش تخصصی ندارد. یک اپراتور ساده‌ با مقداری آموزش می‌تواند با این نوع دستگاه‌ها کار کند. دستگاه بسته بندی شیرینک لیبل در سه مدل شرینک لیبل اتوماتیک، دستگاه تونل بخار و دستگاه تونل سشواری ساخته می‌شود. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و شیوه کار هر کدام می‌پردازیم.
 
آشنایی با بسته بندی شیرینگ لیبل در صنایع آشامیدنی

معرفی دستگاه ‌های بسته بندی شیرینگ لیبل
 
شرینک لیبل اتوماتیک
 
دستگاه شرینک لیبل اتوماتیک قابلیت لیبل زدن روی انواع ظروف بطری در شکل‌های ساده و  ویژه را دارا است. این دستگاه می‌تواند بطری‌هایی با جنس PET، شیشه، فلز و غیره را نیز برچسب بزند. دستگاه شرینک لیبل اتوماتیک از سرعت و دقت بالایی برخوردار است، از تکنولوژی روز دنیا بهره می‌برد و می‌تواند با دستگاه‌های مشابه خارجی نیز رقابت کند. این دستگاه درای سنسورهای مختلف، Servo Motor Drive و البته PLC است؛ پنل کنترلی که قابلیت برنامه‌ریزی دارد.
 
روند کار دستگاه شرینک لیبل اتوماتیک
 
فرایند کار این دستگاه دو مرحله دارد. مرحله اول قرار گرفتن لیبل شرینک بر روی بطری است. دستگاه شرینک لیبل اتوماتیک این مرحله را به شکل کاملاً اتوماتیک انجام می‌دهد.
 
روش کار به این صورت است: با قرار گرفتن محصولات بر روی نوار نقاله دستگاه، کالا به سمت بخش لیبل‌زنی حرکت می‌کند. با رسیدن به این قسمت از دستگاه، لیبل به شکل اتوماتیک روی بخش مورد نظر بطری قرار می‌گیرد. با وجود سنسورهای برش، هر لیبل با دقت زیادی برش می‌خورد. سپس لیبل در سر جایش قرار می‌گیرد.
 
بعد از آن در مرحله دوم، کالا به تونل گرمادهی می‌رسد. در این بخش با حرارت دیدن لیبل، فیلم شرینک اندازه بطری می‌شود و سر جایش می‌چسبد.
 
دستگاه تونل بخار
 
دستگاه تونل بخار از جهاتی شباهت زیادی به دستگاه شرینک لیبل اتوماتیک دارد. این دستگاه نیز می‌تواند روی انواع ظروف و بطری با اشکال ساده و ویژه و همینطور انواع جنس‌های بطری از PET گرفته تا شیشه، فلز و غیره لیبل بزند.
 
آشنایی با بسته بندی شیرینگ لیبل در صنایع آشامیدنی

روند کار در این دستگاه نیز دو مرحله دارد. با این تفاوت که در مرحله جای‌گذاری لیبل، نیاز اپراتور است. اپراتور لیبل‌های برش خورده را در جای مورد نظر قرار می‌دهد. سپس کالا را روی نوار نقاله می‌گذارد. با گذشتن محصول از تونل بخار، فرایند گرمادهی انجام می‌شود و برچسب اندازه بطری می‌شود.
 
دستگاه تونل سشواری
 
دستگاه تونل سشواری هم مانند هر دو دستگاه قبلی، دستگاه شرینک لیبل اتوماتیک و دستگاه تونل بخار، می‌تواند روی انواع بطری از جنس PET، شیشه، فلز و غیره و با هر نوع طراحی ساده یا ویژه، لیبل‌زنی کند.
تفاوت دستگاه تونل سشورای با دستگاه تونل بخار، همانطور که از اسمش مشخص است، در نوع تونل‌های حرارتی است.
 
در دستگاه تونل سشواری، کالا بعد از جای‌گذاری برچسب توسط اپراتور، از تونلی با چهار سشوار صنعتی می‌گذرد. هر کدام از این چهار سشوار، به شکل جداگانه، قابلیت تنظیم درجه حرارت دارند.
 
سخن پایانی
 
در پایان یک بار دیگر باید از اهمیت شکل ظاهری کالا بگوییم. در بررسی‌هایی انجام گرفته، مشخص شده ظاهر بسته بندی بیشتر از هر چیزی برای خریدار اهمیت دارد. ظاهر کالا نشان از برند دارد و برند تنها یک هویت نیست،‌ برگ برنده است. ارزشی است که خریدار را به سوی کالا می‌کشد. در یک تحقیق میدانی در ایران، یک گروه شکلات سازی ایرانی، ظرف برند نوتلا را با شکلات خودشان و ظرف برند خودشان را با کالای نوتلا پر کردند. در نظرسنجی از شرکت‌کنندگانی که هر دو محصول را تست کرده بودند، تقریباً همه محصولی را که در ظرف نوتلا بود پسندیدند (که در واقع با شکلات مارک داخلی پر شده بود). این نظرسنجی برای این بود که نشان دهد چقدر کیفیت محصول ایرانی بالا است، اما بیشتر از هر چیزی قدرت برنده و بسته بندی نوتلا را نشان داد. شرک‌کنندگان این آزمایش اگر کیفیت محصول داخل ظرف نوتلا را هم‌سطح یا حتی بالاتر از ظرف برند داخلی بدانند، با وجود خاطرات شرینی که از نوتلا و محصولات جذاب و بسته بندی دلنشینش دارند، باز هم ناخودآگاه به برند شناخته شده‌شان امتیاز بالاتری می‌دهند.
 
در نهایت اگر می‌خواهید «نوتلای» صنعت خودتان باشید، کیفیت کالا تنها نکته مهم این راه نیست؛ بسته بندی کالا، هویت و برند شما را می‌سازد.
ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل: