واتس‌اپ (یا واتساپ) یکی از محبوب‌ترین پیام رسان‌های جهان و ایران است. این پلتفرم که فیسبوک مالک آن است اخیراً به آمار خیره‌کننده ۱۰۰ میلیارد پیام رد و بدل شده در روز دست یافت و تعداد کاربران آن از ۲ میلیارد نفر عبور کرده است.
کد خبر: ۱۲۸۵۹۴۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، واتس‌اپ سال ۲۰۰۹ منتشر شد و از آن زمان تاکنون قابلیت‌های متعددی از جمله احراز هویت بیومتریک، تماس‌های تصویری و VoIP و قابلیت‌های متعدد دیگر به آن اضافه شده‌اند. با این وجود هنوز هم جای پیشرفت وجود دارد و این پیام رسان می‌تواند با اضافه کردن قابلیت‌های کاربردی بهتر شود.

در ادامه با هشت قابلیتی که می‌توانند سبب سبقت گرفتن واتس‌اپ از پیام رسان‌های رقیب شوند آشنا می‌شوید.

پشتیبانی از چند شماره موبایل

 

 

 

یکی از نقاط ضعف واتس‌اپ این است که به طور پیش‌فرض با چند شماره تماس سازگاری ندارد. به کمک قابلیت اجرای دو برنامه به صورت همزمان در اندروید می‌توان دو اکانت را روی یک گوشی اجرا کرد، ولی این راه حل مناسب نیست.

تلگرام به طور پیش‌فرض از چند شماره تلفن پشتیبانی کرده و به شما اجازه می‌دهد تا حداکثر سه اکانت را روی یک اپ داشته باشید. اضافه شدن چنین قابلیتی به واتس‌اپ می‌تواند این پیام رسان را بیش از پیش محبوب‌تر کند.

ارسال پیام به خود

 

 

 

سیگنال یکی از پیام رسان‌هایی است که فضای مخصوصی برای ایجاد یادداشت، ذخیره لینک سایت‌ها و غیره را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این قابلیت که Note to Self نام دارد، در ظاهر شبیه یک مخاطب در لیست مخاطبین است، با این تفاوت که برای ذخیره کردن یادداشت‌های کاربر در نظر گرفته شده که قابلیت سینک شدن با دیوایس‌های دیگر را هم دارند.

در واتس‌اپ می‌توان این قابلیت را با ایجاد یک گروه جدید با یکی از مخاطبان و سپس بیرون انداختن آن شبیه‌سازی کرد که کار راه انداز است ولی اضافه شدن آن به شکل پیش‌فرض بهتر خواهد بود.

نظرسنجی

 

 

 

یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی تلگرام امکان ایجاد نظرسنجی برای گروه‌ها و کانال هاست که اضافه شدنش به واتس‌اپ می‌تواند به درد بخور باشد. به کمک نظرسنجی می‌توان به سرعت و بدون سوال کردن از تک تک کاربران در مورد موضوعی خاص به نتیجه گیری رسید.

بلور کردن چهره‌ها در تصاویر

 

 

 

سیگنال قابلیت جالبی دارد که به وسیله آن می‌توانید به سادگی و با چند ضربه چهره افراد درون عکس را پیش از ارسال آن بلور کنید. اضافه شدن چنین قابلیتی به واتس‌اپ می‌تواند تا حدودی از نگرانی‌های کاربران در مورد حریم شخصی بکاهد.

ری‌اکشن به پیام‌ها

 

 

 

ری‌اکشن یا همان واکنش نشان دادن به پیام‌ها در تعدادی از اپ‌ها مثل اسلک و دیسکورد یافت می‌شود. به کمک این قابلیت می‌توان با استفاده از اموجی سریعاً به پیام‌ها واکنش نشان داد و دیگر نیازی به تایپ پیام طولانی نیست. اضافه شدن چنین قابلیتی به واتس‌اپ می‌تواند چت‌ها را جالب‌تر کند.

ارسال پیام بدون صدا

 

 

 

یکی از قابلیت‌های کاربردی تلگرام امکان ارسال پیام‌ها بدون ایجاد صدا است. برای این کار کافیست دکمه Send را لمس کرده و نگه دارید تا گزینه ارسال بدون صدای پیام ظاهر شود. اضافه شدن این قابلیت به پیام رسان‌های دیگر از جمله واتس‌اپ باعث می‌شود تا مخاطب پیام Mute کردن کاربر یا موبایل خود را کمتر انجام دهد.

زمان‌بندی ارسال پیام

 

 

 

امکان زمان‌بندی ارسال پیام‌ها از قابلیت‌هایی است که برخی از کاربران واتس‌اپ انتظار آن را می‌کشند. این قابلیت تقریباً یک سال است که در تلگرام فعال شده و به شما اجازه می‌دهد تا پیام‌ها را در تاریخ و ساعت تعیین شده بفرستید. در حال حاضر با استفاده از برنامه‌های متفرقه می‌توان پیام‌های واتس‌اپ را زمان‌بندی کرد، ولی انتظار می‌رود فیسبوک این قابلیت را به طور پیش‌فرض به پیام رسان خود اضافه کند.

برچسب‌گذاری تصاویر گرفته شده با دوربین

 

 

 

پیام رسان Kik قابلیتی دارد که بوسیله آن می‌توان عکس‌هایی که حین باز بودن اپ با دوربین موبایل گرفته شده‌اند را با کلمه Camera برچسب گذاری کرد و با این کار تصاویر گالری را با تصاویر جدید متمایز کرد. فیسبوک با اضافه کردن این قابلیت به واتس‌اپ می‌تواند تا حدی فریب و دروغ پراکنی در این پیام رسان را کاهش دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها