از زمان آغاز همه گیری کووید-۱۹ و توصیه به استفاده از پوشش ماسک، مطالبی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده مبنی بر اینکه ماسک موجب بوی بد دهان یا عفونت می‌شود.
کد خبر: ۱۲۸۵۱۸۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، این ادعا در مورد تاثیر استفاده از ماسک بر ایجاد بوی بد دهان یا ابتلا به عفونت‌های دهان و دندان درحالی مطرح شده است که دندان‌پزشکان این موضوع را درست نمی‌دانند.
 
آیا استفاده از ماسک برای سلامت دهان و دندان ضرر دارد؟
 
دکتر "استیون بارفوت" از دندان‌پزشکان آمریکایی در رابطه با تاثیر استفاده از ماسک بر سلامت دهان و دندان گفت: دلایل کافی برای نگرانی در این مورد وجود ندارد. هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد استفاده از ماسک باعث ایجاد یا تشدید بیماری دندان می شود. درصورتیکه این نگرانی حقیقت داشت دندانپزشکان و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی که دائما در حرفه خود از ماسک استفاده می‌کنند باید با افزایش موارد بیماری و مشکلات دهان و دندان مواجه می‌شدند که تاکنون مواردی از این قبیل گزارش نشده است.
 
همچنین "ماریانا وینر" از دیگر دندان‌پزشکان آمریکایی این ایده را که ماسک سلامت دندان را تهدید می کند، صحیح نمی‌داند. او می‌گوید که ماسک باعث بوی بد دهان نمی شود بلکه فقط باعث می شود که شما بیشتر از این موضوع آگاه شوید.
 
به گفته دندان‌پزشکان بهتر است اینطور گفته شود که ماسک وضعیت نامطلوب عادات بهداشتی دهان و دندان ما را نشان می‌دهد و ما را از آنچه دندان‌پزشکان پیش از این بر آن تاکید داشتند، آگاه می سازد. ما باید هر روز به مراقبت‌ از دهان و دندان خود توجه کافی داشته باشیم.
 
جلوگیری از بوی بد دهان
 
اگر ماسک موجب بوی بد دهان نمی شود پس عامل بروز آن چیست؟ کارشناسان بر این باورند که مواد غذایی باقی مانده در دهان، باکتری و خشکی می‌تواند از عوامل اصلیِ این مشکل باشد.
 
به گفته متخصصان، رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان باعث می شود پلاک هایی که ممکن است روی دندان ایجاد شود و ذرات مواد غذایی روی آنها قرار گیرد و شرایط مناسبی برای رشد باکتری ها ایجاد کند، از بین بروند. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه کمک زیادی به حفظ سلامت دهان و دندان و از بین بردن بوی بد دهان می‌کند.
 
به گزارش مدیکال دیلی، همچنین مصرف مقدار زیادی آب توصیه می شود. برای مقابله با خشکی دهان و جلوگیری از باقی ماندن ذرات مواد غذایی در دهان در طول روز لازم است مقدار زیادی آب مصرف شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها