خاخام چایم کانیفسکی ۹۲ ساله به همراه بسیاری از پیروان، از جمله ده‌ها هزار نفر از یهودیان فوق ارتدوکس شاخه لیتوانیایی عملا عقیده دارند که شاهزاده تورات محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۸۴۴۰۲

به گزارش جام جم آنلاین همزمان با قرنطینه رژیم صهیونیستی در ماه مارس برای مقابله با کرونا ویدئوی یکی از خاخام های قدرتمند جهان که نوه‌اش نیز در کنار او قرار داشت منتشر شد که در آن کرونا را نادیده گرفته و اصرار داشتکه مدارس دینی باز باشد.

خاخام چایم كانیفسكی 92 ساله به همراه بسیاری از پیروان، از جمله ده ها هزار نفر از یهودیان فوق ارتدوکس شاخه لیتوانیایی عملا عقیده دارند که شاهزاده تورات محسوب می‌شوند.

در این ویدئو كانیفسكی به همراه نوه 30 ساله و مشاور ارشد خود یاكوف كنیفسكی به عنوان چهره های اصلی این بحث جلوی دوربین آمده بودند.

از نظر بسیاری از افراد سکولار رژیم صهیونیستی، خودداری یهودیان فوق ارتدوکس نسبت به احترام گذاشتن به اقدامات ایمنی واکنش به همه گیری کرونا را تضعیف می کند.

در ویدئوی مارس به نظر می رسد كانیفسكی آشكارا از دستور تعطیلی مدارس سرپیچی می كند.

نویسنده‌ای در جروزالم پست رفتار خاخام را عملی "بسیار خطرناک" و "نافرمانی مدنی" توصیف کرد که در تاریخ رژیم صهیونیستی بی سابقه بوده است.

با این حال یااکوف کانیفسکی در مصاحبه ای به خبرگزاری فرانسه گفته است که از مصاحبه او در این مورد سوء برداشت شده است و پدربزرگ او نیز دچار کرونا شده و ریسک آن را می‌داند! او در اظهاراتی عجیب گفته است که قرار نبوده این ویدئو به صورت عمومی منتشر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها