انتخاب دریچه‌ای از جنس مناسب و با دوام بالا، به منظور درپوشی بر روی دهانه چاه‌ها و منهول‌ها، همواره همراه با چالش‌هایی جدی بوده است. انتخاب درست دریچه‌های منهول باید به گونه‌ای باشد که خصوصیات مورد نیاز برای یک دریچه را به همراه کمترین معایب داشته باشد.
کد خبر: ۱۲۸۲۹۶۵

در طی سال‌های اخیر دریچه‌های کامپوزیتی توانسته‌اند تا حتی نواقص دریچه‌های چدنی (سرقت بالا، نصب دشوار، قیمت بالا و.. ) را برطرف کنند اما خود این دریچه‌ها نیز معایبی به همراه داشتند که باعث شد تولیدکنندگان دریچه به دنبال ماده‌ای جدید‌تر باشند.

ساخت دریچه‌های فاضلاب نانوکامپوزیت برای اولین بار در کشور

دریچه کامپوزیت

دریچه‌های کامپوزیتی سبک بوده و عمدتا ظاهر زیبایی دارند و به دلیل عدم بازیافت، سرقت آن‌ها نیز بسیار کمتر است؛ با این حال استفاده از دریچه جنس کامپوزیت مشکلاتی هم به همراه دارد.

مهمترین مشکل استفاده از دریچه‌های کامپوزیتی، مقاومت پایین آن‌ها در برابر گرما و حرارت است. در ساخت دریچه‌های کامپوزیتی از انواع پلیمرها، رزین و چند نوع چسب استفاده می‌شود؛ مواد تشکیل دهنده این نوع دریچه‌ها در برابر گرما مقاومت بسیار کمی دارند، به همین دلیل با گذشت زمان سطح روی آن‌ها ترک خورده و باعث نفوذ آب به داخل دریچه می‌شوند و در زمان شکسته شدن یخ دریچه نیز به همراه آن خرد می‌شود.

ساخت دریچه‌های فاضلاب نانوکامپوزیت برای اولین بار در کشور

 دریچه‌های نانوکامپوزیت

دریچه‎‌های نانوکامپوزیت جدیدترین دریچه‌ موجود در بازار است. فرق دریچه‌های نانو کامپوزیت در مقایسه با دریچه‌های کامپوزیت، مقاومت آن در برابر اشعه UV، حرارت و اشتعال، ضربه، داشتن خاصیت چکش‌خواری بالا، مقاومت بالا، وزن  و ضخامت کم و... است.

دریچه‌های نانو کامپوزیت ظاهری شبیه به دریچه‌های بتنی دارند با این حال مواد مورد استفاده در آن شن و ماسه نیست.

این دریچه‌ها ظاهری زیبا و بسیار شکیلی داشته، که این مورد در زیبایی فضای شهری بسیار تاثیر گذار است. در حال حاضر، تولید این دریچه‌ها در هر رنگی امکان پذیر است.

نکته دیگری که دریچه‌های نانو کامپوزیت را متفاوت کرده است سبکی و ضخامت کم آن است که همین نکته باعث جابجایی ساده آن برای کارگران تکنسین، در زمان تعمیرات یا آبگیری معابر، شده است.

مهمترین ویژگی دریچه‌های نانوکامپوزیت، حل مشکل سرقت است. این دریچه‌ها بر خلاف دریچه‌های بتنی، امکان ذوب و اوراق شدگی ندارند به همین دلیل سارقان دریچه رغبتی برای سرقت دریچه‌های نانوکامپوزیت از خود نشان نمی‌دهند. این ویژگی دریچه‌های نانوکامپوزیت را قادر ساخته که به کلی مشکل سرقت دریچه را حل نمایند.

دریچه‌های نانوکامپوزیت برای اولین بار در شرکت دانش‌بنیان رادیس تولید شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگی‌های ای محصولات به وبسایت این شرکت به نشانی Radis.in مراجعه نمایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها