همیشه یکسری نکات و فوت و فن هایی برای پخت و پز وجود دارد که قطعا هر آشپزی روزی به آن ها نیاز پیدا می کند. نکاتی که آشپزی را برای عاشقانش دوست داشتنی تر و دل چسب تر می کند.
کد خبر: ۱۲۸۱۳۵۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بیتوته ،فوت و فن هایی که در این مطلب می خوانید، مواردی است که سرآشپزهای باتجربه از کشورهای مختلف گفته اند. این سرآشپزها، بهترین سرآشپزهای دنیا محسوب می شوند.

۲۰فوت و فن از بزرگتیرن آشپز های دنیا

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رب انار خانگی راحت و آسان به همراه آموزش تصویری

 

  1.  به خاطر داشته باش. همه آنچه می خواهم بگویم درباره آماده کردن مقدمات پخت و پز است. برای رهایی از استرس موقع آشپزی در مهمانی های خاص، حتما از یک روز قبل مقدمات آشپزی تان را فراهم کنید تا موقع پخت و سرو غذا مانند یک ستاره بدرخشید. پائولادین (Pauala Deen)

  2. هرچه ماده مورد نظر برای پخت کوچک تر باشد، دمان پخت بیشتر می شود. برای مثال تافی های شکلاتی کوچک را با دمای 250 درجه سانتی گراد تنها در چهار دقیقه می پزم! جیم لاهی (Jim Lahey)

  3.  ادویه جات را در جای خشک، سرد و تاریک نگهداری کنید. آن ها را در قفسه بالای اجاق گاز قرار ندهید. رطوبت، نور و گرما باعث می شود که عطر و طعمشان را از دست بدهند. ریک ترامونتو (Rick Tramonto)

  4.  همیشه آب مرغ یا گوشت باقی مانده از غذا را داخل ظروف پلاستیکی فریز کنید. با این کار، وقتی می خواهید یک سوپ یا یک خوراک خوشمزه درست کنید، ظرف را سریع از فریزر در می آورید و از آن استفاده کنید. چارلی تروتر (Charlie Trotter)

  5.  اگر قرار است برای شخص مهمی آشپزی کنید- چه آن شخص رییستان باشد و چه برای یک تاریخ مهم می خواهید آشپزی کنید- هیچ وقت یک دستور جدید یا حتی یک ماده جدید را امتحان نکنید! مارکوس ساموئلسون (Marcus Samuelsson)

  6.  همیشه پاستا را یک دقیقه کم تر از زمان پختی که روی بسته بندی آن نوشته شده بپزید. آن یک دقیقه را هم بگذارید برای زمانی که پاستا با سسش داخل تابه قرار است بپزد. ماریو باتالی (Mario Batali)

  7.  بعد از اینکه کارتان با سیر تمام شد، قبل از اینکه دستانتان را بشویید، آن ها را به مدت 30 ثانیه به یکی از ظروف استیلی که در آشپزخانه دارید، بمالید، سپس آن ها را بشویید. این کار باعث می شود بوی سیر از بین برود. جرارد کرافت (Gerard Craft)

  8.  آب نمک! بله فقط آب نمک. مرغ را داخل آب نمک بخوابانید تا طعم بی نظیرش را تجربه کنید. گای فیِه ری (Guy Fieri)

  9.  اگر موقع سرخ کردن متوجه شدید که به روغن بیشتری نیاز دارید، روغن را از لبه های تابه اضافه کنید. با این کار وقتی روغن به مواد داخل تابه که در حال سرخ شدن هستند می رسد، گرم شده است. آنیتا لو (Anita Lo)
  10. مرغ را داخل آب نمک بخوابانید تا طعم بی نظیرش را تجربه کنید زمانی که قرار است چیزی را زیاد سرخ کنید، آن را با یک انبر دسته بلند به مدت پنج ثانیه داخل روغن داغ تابه نگه دارید. این کار باعث می شود که آن غذا شکل ظاهری اش را از دست ندهد و به کف تابه یا به غذاهای دیگری که در تابه هستند نچسبد. مایکل سیلاکیس (Micheal Psilakis)

  11.  برای داشتن یک سس غنی، کرمی شکل و سالم، نیمی از مقدار سس مایونز موجود در دستور تهیه را با ماست چکیده جایگزین کنید. الی کریگر (Eli Krieger)

  12.  زمانی که می خواهید سبزی خرد کنید، مقداری نمک روی سطح کارتان بریزید. این عمل باعث می شود موقع ریزکردن، سبزی ها به اطراف پراکنده نشوند و به پرواز درنیایند. جوان چانگ (Joanne Chang)

  13.  برای درست کردن یک ساندویچ همه چیز تمام، سس مایونز را روی نان ساندویچ از یک گوشه تا گوشه دیگر آن بمالید. به عبارت دیگر سس را روی همه قسمت های نان بمالید. بعضی ها سس را فقط وسط نان می مالند. در صورتی که هر لقمه از ساندویچ باید حاوی سس باشد تا بشود آن را یک ساندویچ واقعی به حساب آورد. روی چوی (Roy Choy)

  14.  همیشه گوشت قرمز و گوشت ماهی را به طور یکنواخت طعم دار کنید. به عنوان مثال، نمک و فلفل را با نمکدان به طور یکنواخت همه جای آن ها بریزید. این کار از تجمع بیش از اندازه طعم دهنده ها در قسمتی از گوشت و فقدان آن ها در قسمت های دیگر جلوگیری می کند. ماری دامونت (Mary Dumont)

  15.  برای گرفتن نتیجه بهتر در پخت و پز، کره و تخم مرغ را یک شبانه روز قبل از پخت، از یخچال درآورید تا به دمای محیط برسند. اینا گارتن (Ina Garten)

  16.  برای درست کردن یک شام راحت و سریع، سس هایی را که از غذاهایتان باقی می ماند، داخل قالب یخ بریزید و آن ها را فریز کنید. قالب های سس، ره راحتی داخل تابه روی حرارت تبدیل به یک سس خوشمزه می شوند. دیوید بورک (David Burke)

  17. وقتی که می خواهید کوفته یا کوکو درست کنید، خیلی مهم است که بدانید طعم آن بعد از پخت چطور خواهدشد؛ بنابراین، مقداری از آن را در یک تابه کوچک بپزید و سپس بچشید تا مطمئن شوید، طعمش همانی است که می خواهید. ایساک بکر (Issac Becker)
  18. به جای اینکه مرغ را کباب کنید، چند عدد پیاز را به صورت تکه های بزرگ خرد کنید و آن ها را داخل یک تابه یا قابلمه با مقداری روغن قرار دهید، سپس مرغ را روی آن ها بگذارید. با این کار، پیاز جذب آب مرغ می شود. بعد از سرخ شدن مرغ، آن را از قابلمه یا تابه خارج کنید. مقداری آب مرغ یا آب، داخل قابلمه بریزید و با حرارت بالا به مدت سه دقیقه یک سس خوشمزه برای سرو کردن همراه مرغ آماده کنید. دونالد لینک (Donald Link)

  19.  بعد از اینکه دانه های ذرت را از بلال پخته جدا کردید، با پشت چاقو، دوباره روی بلال بکشید تا شیر باقیمانده در بالا خارج شود و طعم بی نظیری به غذاش شما بدهد. بلال را روی سطح کار قرار داده و با یک چاقوی تیز به صورت افقی دانه های آن را جدا کنید. حالا پشت چاقو را روی بلال روی قسمت های بدون دانه آن بکشید تا شیر داخل آن ها خارج شود. کری سیمون (Kerry Simon)

  20.  همیشه به اندازه کافی زمان بگذارید و دستور تهیه غذا را قبل از آماده کردنش به دقت بخوانید. جان بِش (Jhon Besh)
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها