واحدمرکزی خبر: بامداد فردا پدیده خسوف در همه نقاط کشورمان قابل رویت است. بامداد یکشنبه 13 اسفند ساکنان مناطق مختلف ایران می توانند شاهد وقوع ماه گرفتگی کامل باشند.
کد خبر: ۱۲۷۹۸۴

براساس محاسبات نجومی از ساعت 12 امشب ، ماه به نیم سایه زمین وارد و ماه گرفتگی از ساعت 1 بامداد فردا آغاز و در ساعت 2 و 14دقیقه سایه زمین همه قرص ماه را می پوشاند و ماه گرفتگی کلی آغاز می شود. بر این اساس ساعت پایان ماه گرفتگی در ساعت 4 و 41 دقیقه اتفاق می افتد.
پدیده خسوف در همه نقاط ایران، آسیا به جز بخش کوچکی از شرق آن، اروپا ، آفریقا، آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی به جز بخشی از غرب آن،غرب اقیانوسیه و بخشی از قطب جنوب مشاهده می شود.
براساس نظر مراجع عظام تقلید از وقتی که خورشید یا ماه شروع به گرفتن می کند، فرد مسلمان باید نماز آیات را به نیت ادا بخواند و آنرا تا باز شدن به تاخیر نیاندازد، در این صورت باید آنرا قضا کند.
شایان گفتن است نماز آیات دو رکعت است که در هر رکعت 5 رکوع دارد و نمازگزار باید در هر رکعت از این نماز یا پنج مرتبه حمد و سوره بخواند و پس از هر نوبت رکوع بجا آورد و یا اینکه در هر رکعت حمد را بخواند و سوره را به پنج قسمت تقسیم کند و پس از هر قسمت آن رکوع را بجا آورد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها