محققان چینی مطالعه ای را انجام داده اند که بر اساس این مطالعه به این نتیجه رسیده اند که ویروس کرونا به طور بالقوه ای می تواند در یخچال ها و فضاهای سرد تا حداکثر یک هفته زنده بماند.
کد خبر: ۱۲۷۹۰۵۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از healthyfood،  نتایج این تحقیق در یک ژورنال پزشکی چینی به نام «بیوآرایکس آی وی» به چاپ رسیده است. بخشی از این نتایج مثال های نگران کننده ای دارد. در بخشی از این تحقیق آمده که نمونه های ویروس کرونا بر روی یک ماهی سالمون که به مدت هشت روز در یک یخچال با دمای 4 درجه سانتی گراد زیر صفر نگهداری شده بود ، یافت شده است.

این تحقیقات پیشنهاد می کند که ویروس بالای دو روز توانایی زندن ماندن بر روی سطوح و غذاهای محیط سرد را دارد که این میزان ممکن است به هشت روز هم برسد. اکنون که این نظریه مطرح شده نگرانی شدیدی در رابطه با صنعت غذا به وجود آمده است. بسیاری از کشورهای جهان صادرکننده غذا به دیگر نقاط جهان هستند و این غذاها به منظور جلوگیری از فاسد شدن در یخچال نگهداری می شوند. فرض کنید کارگری که آنها را بسته بندی می کند مبتلا به کووید19 باشد. آنگاه ویروس او بر روی سطوح غذایی قرار می گیرد. اگر نظریه زنده ماندن هشت روزه ویروس کرونا در محیط سرد را در نظر بگیریم آنگاه متوجه می شویم این احتمال وجود دارد که غذا آلوده به دست مردمان یک کشور دیگر برسد.

این تحقیقات حاکی از آن است که ویروس کرونا در دمای بالاتر ماندگاری کمتری دارد و نمی تواند به مدت طولانی به حیات خود ادامه بدهد.

پیش ازاین ثابت شده بود که ویروس کرونا در فضای اتاق با دمای متعادل از 24 ساعت تا 2 الی 3 روز بر روی سطوحی مانند پلاستیک ها و دستگیره در ماندگاری دارد.

همین تحقیق پیشنهاد می دهد طبخ غذا در دمای 60 درجه سانتی گراد و یا پختن آن به مدت 30 دقیقه منجر به از بین رفتن ویروس کرونا می شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها