برنامه «رادیو فیلم» که زمانی یکی از پرطرفدارترین برنامه های رادیو نمایش بوده و در گذشته پخش آن متوقف شده به جدول برنامه های رادیو نمایش باز می گردد.
کد خبر: ۱۲۷۷۹۸۸

«رادیو فیلم» به جدول برنامه های رادیو نمایش برمی گردد

 

به گزارش گروه سیما جام جم آنلاین از فارس، بشیر جعفری نیا مدیر گروه جامعه و اقتصاد رادیو نمایش درباره بازگشت برنامه «رادیو فیلم» به جدول برنامه های رادیو نمایش گفت: «رادیو فیلم» از چند جهت قابل اهمیت است.یکی اینکه شنوندگان رادیو نمایش ، تمایل دارند که یک فیلم سینمایی را  از رادیو به شکل رادیو فیلم بشنوند و دیگر آنکه رادیو فیلم در بین نابینایان کشورمان طرفدار بسیاری دارد، از این جهت تصمیم گرفته شد این برنامه به جدول برنامه های رادیو نمایش برگردد.

وی ادامه داد: حتی تصمیم گرفته شد این برنامه  در صبح های روز جمعه که روز تعطیل و خانوادگی است ، پخش شود  تا به نوعی شنوندگان از طریق امواج رادیو نمایش ، سینما را به خانه هایشان بیاورند.

جعفری نیا افزود: برای سری جدید فیلم ها در حال مذاکره با سازمان ها ، نهادها و دست اندکاران تولید کننده فیلم هستیم تا بتوانیم فیلمها را در کوتاهترین زمان ممکن و بعد از اکران رسمی  در برنامه رادیو فیلم پخش کنیم.

مدیر گروه جامعه و اقتصاد رادیو نمایش در پاسخ به این سوال که سری جدید این برنامه چه تفاوتی با سال های گذشته دارد گفت : شاید تفاوت عمده اش این باشد که بتوانیم در کوتاهترین زمان بعد از اکران ، فیلم ها را از رادیو فیلم پخش کنیم، چون به لحاظ کیفیت تولید رادیو فیلم باید تاکید کنم که با توجه به حضور برنامه سازان حرفه ای و کاربلد ، این برنامه در همه ادوار تولید خودش با بهترین کیفیت صدا و همچنین بهترین نگارش و تهیه کنندگی تولید شده و باز هم خواهد شد.

جعفری نیا تأکید کرد: همانطور که گفتم با توجه به اینکه رادیو فیلم با کیفیت خیلی خوبی تولید می شد ، قطعا از تجارب همکاران گذشته استفاده خواهد شد. در عین حال سعی خواهد شد که از فکر و نواوریهای سایر همکاران در اداره کل هنرهای نمایش و رادیو نمایش بهره ببریم.

در ادامه اشکان آذرماسوله، سردبیر ، تهیه کننده و گوینده  نابینای رادیو ضمن ابراز خرسندی از بازگشت برنامه رادیو فیلم به جدول پخش رادیو نمایش ، گفت : در طول این سال ها جای خالی رادیو فیلم همیشه احساس می شده است ، چون در بین نابینایان ، تعداد زیادی هستند که به شدت علاقه به فیلم و سریال دارند و در این شرایط خیلی از آنها به دنبال پی گیری دقیق فیلم ها و سریال ها بوده و هستند و رادیو فیلم این فضا را فراهم کرده بود.

وی افزود: خیلی از بچه های نابینا را می شناسم که هنوز آرشیو برنامه های قدیمی رادیو فیلم رادیو نمایش را گوش می دهند و حتی با هم رد و بدل می کنند.واقعیت این است که بعد از رادیو فیلم ، گروه های زیادی شکل گرفت تا این برنامه را به رادیو برگردانند که نشد و در این بین تشکیلات زیادی هم سعی کردند این شرایط را برای نابینایان ایجاد کنند و البته برخی از آنها هم موفق بوده اند اما از اینکه این برنامه به جدول پخش رادیو نمایش برگشته، خوشحالم.

آذرماسوله عنوان کرد : سبک و سیاق گذشته این برنامه بسیار خوب بوده اما پیشنهاد می کنم در انتخاب راوی دقت بیشتری شود و از صداهای جذاب و تأثیرگذار استفاده بشود.

این هنرمند نابینای رادیویی ادامه داد: در این راستا بد نیست اگر از بین نابینایان هم ، تعدادی راوی انتخاب شوند و این می تواند تجربه شیرین و جذابی باشد.

آذرماسوله در پایان تأکید کرد: پیشنهاد می کنم در نگارش سری جدید رادیو فیلم ، توصیف و توضیح فیلم ها کوتاه باشد و به دیالوگ ها آسیب نزند ، همینطور خوب است اگر این برنامه در طول هفته ادامه داشته باشد ، یعنی هم فیلم و هم سریال از آن پخش بشود و چه بهتر اگر از سریال های موفق و پرمخاطب ایرانی در آن استفاده بشود، البته فیلم ها و سریال های خارجی بسیار خوبی هم هستند که می توان  از آنها در برنامه رادیو فیلم استفاده کرد چون این آثار در بین نابینایان طرفداران بسیاری دارد.

برنامه «رادیو فیلم» از این هفته ، جمعه یازدهم مهرماه ساعت 9 تا 10:30 صبح با پخش فیلم «حوض نقاشی » مازیار میری به جدول پخش رادیو نمایش باز می گردد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها