اخبار کرونا در چند خط؛ آغاز دوباره حج عمره / سفیر چین: آمریکا شکست خورد

مکزیک روزی فاجعه وار را پشت سر گذاشت. از آن سوی دیگر جهان خبر می رسد عربستان قصد دارد حج عمره را از سر بگیرد.
کد خبر: ۱۲۷۶۹۲۱

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری خلاصه وار به تمامی اخبار مهم رسانه های معتبر جهان در رابطه با ویروس کرونا است.

*خبرگزاری دولتی SPA روز سه شنبه گزارش داد ، عربستان سعودی به زائران ساکن در داخل کشور اجازه می دهد تا از اوایل ماه آینده ، سفر حج عمره را با ظرفیت کمتری انجام دهند. حج عمره از اوایل امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود.

*طبق گفته سه منبع مطلع از سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا ، قوانین جدید صدور مجوز برای عرضه واکسن کرونا به بازار در حال بررسی است  و محاسبات نشان می دهد که بر خلاف تلاش های ترامپ این روند قبل از انتخابات نهایی نخواهد شد و به بعد از آن موکول می شود.

*سفیر چین در سازمان ملل متحد روز سه شنبه با حمله به سیاست های ایالات متحده در قبال کنرتل ویروس کرونا گفت که این کشور مقابل پاندمیک ویروسی متحمل یک «شکست کامل» شده است.

*موسسه ملی بهداشت آمریکا در حال تکمیل و گسترش آزمایشات پلاسما جهت درمان کرونا است. بر روی این آزمایشات 48 میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.

پلاسمای نقاهت فرآورده خونی است که از داوطلبانی که از کرونا بهبود یافته اند گرفته می شود. این پلاسما دارای آنتی بادی است - پروتئین هایی که بدن به طور طبیعی برای مقابله با تهدیدی مانند ویروس تولید می کند - که می تواند به تحریک پاسخ ایمنی در فردی بیمار کمک کند.

*بر اساس تحقیقی که روز سه شنبه در مجله PLOS Medicine منتشر شد ، بیشتر افراد مبتلا به ویروس کرونا در برخی از مراحل عفونت دچار علائم می شوند؛ بدان معنا که افراد فقط در مقاطعی مشخص از بیماری علامت دارند. از سویی محققان برخی شواهد را پیدا کردند که نشان می دهد کسانی که هیچ علامتی ندارند ، احتمالاً انتقال آن به تماس نزدیکشان کمتر است.

*موسسه سرم (serum) هند ، بزرگترین تولید کننده واکسن کرونا در جهان ، می گوید واکسینه شدن کل جمعیت جهان تا سال 2024 به طول می انجامد. پوناوالا در اینباره گفت که 90 درصد مردم دنیا باید برای واکسیناسیون شدن علیه این بیماری تا سال 2024 صبر کنند.

*اظهارنظرهای غلط و غیرعلمی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا درباره ویروس کرونا ادامه دارد. او اینبار گفته که این ویروس کمتر افراد جوان را تحت تاثیر قرار می دهد این در حالی است که موج جدید ویروس کرونا جوانان زیادی را به کام مرگ کشانده است.

*وضعیت در مکزیک فوق بحرانی است و این کشور 24 ساعت مرگبار را پشت سر گذاشت. بیش از 651 نفر در شبانه روز اخیر در این کشور به دلیل کرونا جان باختند. در کل جهان نیز در شبانه روز اخیر بیش از 711 تن جان خود را از دست داده اند. 13 هزار و 982 تن نیز به تعداد مبتلایان قبلی اضافه شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها