تحقیقات جدید حاکی از این است که رژیم غذایی حاوی مواد لبنی کم چرب موجب افزایش نازایی در برخی زنان می شود.
کد خبر: ۱۲۷۶۸۱
به گزارش BBC ، محققان دانشگاه هاروارد دریافته اند احتمال مشکلات تخمک گذاری در زنانی که غالبا از این نوع غذاها مصرف می کنند 85% بیشتر است.
در مقابل مصرف غذاهای لبنی پر چرب شامل بستنی خطر نازایی از این نوع را کاهش می دهد. به هر حال متخصصان انگلیسی می گویند مدارک علمی مربوط به این ارتباط چندان زیاد نیست.
و سرپرست این تحقیق دکتر جرج چاوارو نیز در حالیکه بر لزوم انجام تحقیقات بیشتر تاکید می کند اظهار داشته که زنانی که قصد باردار شدن دارند باید به رژیم غذائیشان توجه داشته باشند و به جای لبنیات کم چرب در رژیم غذایی خود محصولات پرچرب این گروه مواد غذایی را جایگزین کنند. وی معتقد است عامل مهم ماده ای است که برای عملکرد تخمدان نقش حیاتی دارد و نیازمند حضور چربی است تا بطور مناسب جذب بدن شود.
با این وجود دیگر محققان می گویند تنها مدرک موجود در باره ارتباط رژیم غذایی و نازایی به چاقی مربوط می شود که با کاهش قابل ملاحظه در شانس لقاح همراه است.