در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

نمی دانستیم کرونا خوردنی است یا گرفتنی !

زمانی که شروع به کار کردیم تصمیم گیری برایمان سخت بود. آن زمان به تازگی کرونا وارد شده بود و ما حتی نمی دانستیم کرونا خوردنی است یا گرفتنی است و اصلا چگونه باید با آن مقابله کرد.
کد خبر: ۱۲۷۶۴۲۲

زمانی شروع به سریال سازی کردیم که نمی دانستیم کرونا خوردنی است یا گرفتنی

زمانی شروع به سریال سازی کردیم که نمی دانستیم کرونا خوردنی است یا گرفتنی/ «خواب و بیدار» امروز 30 میلیارد بودجه می خواهد

بهادر اسدی کارگردان سریال «سرزده» که به تازگی روی آنتن شبکه یک سیما رفت درباره شرایط تولید در زمان کرونا به خبرنگار جام جم آنلاین بیان کرد: زمانی که شروع به کار کردیم تصمیم گیری برایمان سخت بود. آن زمان به تازگی کرونا وارد شده بود و ما حتی نمی دانستیم کرونا خوردنی است یا گرفتنی است و اصلا چگونه باید با آن مقابله کرد.

وی اضافه کرد: حتی تصمیم گرفتیم که کار را تعطیل کنیم چون یکی دو تن از همکاران مان هم تستشان مثبت شد اما بعد دیدیم بخشی از دولتمردان، مسئولان و کادر پزشکی هم مبتلا شده اند. یک روز من خودم احساس تنگی نفس داشتم گروه را آن روز تعطیل کردم و به بیمارستان رفتم. در بیمارستان دیدم پزشکان و پرستاران آنچنان در حال مقاومت و مبارزه هستند که گویی در خط مقدم جبهه قراردارند و بدون ترس و استرس کار می کنند و آنجا بود که فکر کردم ما هم نباید کار را تعطیل کنیم.

این کارگردان تصریح کرد: اگر ما کار را تعطیل می کردیم چه کسی می خواست آنتن را پر کند. ما هم لازم بود در کنار پزشکان در این خط به مبارزه می ایستادیم. البته برخی از هنرمندان نگرانی هایی داشتند مثلا مریم خدارحمی از جنله بازیگرانی بود که برای این سریال انتخاب کردیم اما طی مذاکرات و نگرانی هایی که در این شرایط داشت ترجیح داد در این سریال بازی نکند.

وی با اشاره به سختی هایی که در شرایط بحرانی بوجود می آید گفت: زندگی ما همیشه با بحران ها همراه بوده است و باید بتوان با رعایت همان پروتکل ها زندگی را ادامه داد. در زندگی طبیعی زناشویی هم اگر چارچوب ها و پروتکل ها را رعایت نکنیم به بحران های سختی تبدیل می شود.

اسدی اضافه کرد: این هنرمند است که اتفاقا در اوج این حوادث و بحران ها باید به میدان بیاید و کار هنری اش را انجام دهد. ما پیش از این هم دیده ایم که در دل این اتفاقات مثل زلزله و سیل چه قصه هایی نهفته است که هنرمند باید به تصویر بکشد. یا در دل جنگ و هشت سال دفاع مقدس چه ها گذشت و چه داستان هایی از این هشت سال که متولد شد.

این کارگردان با اشاره به هزینه هایی که در طول این دوران بالا رفت، توضیح داد: این میان هزینه های ما هم دو برابر شد چون به راحتی نمی توانستیم در هر لوکیشنی کار کنیم و همه لوکیشن ها را دکور زدیم. حتی کل لوکیشن ما در یک هتل زده شد و طبیعتا ممکن است نقاط ضعفی را هم بوجود آورده باشد.
وی به بازخوردها اشاره و گفت: در عین حال بازخوردهای خوبی هم گرفتیم و برخی هم نقدهایی داشتند که اشکالی هم ندارد.

اسدی با اشاره به انتقادات در بخش های اکشن و استفاده از تجهیزاتی چون هلی کوپتر اظهار کرد: کارهای پلیسی در ایران هنوز در حال آزمون و خطاست. کارگردانی مثل مهدی فخیم زاده در میان همه فیلم و سریال های اکشنی که داشت یکی از کارهای پلیسی اش خیلی مورد پسند قرار گرفت و همان سریال «خواب و بیدار» را هم اگر الان بخواهد بسازد حدود 30 میلیارد بودجه اش می شود. ما عادت کرده ایم فقط نیمه خالی لیوان را ببینیم درحالیکه باید به بودجه و همه مشکلات جانبی هم فکر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها