کشور بنگلادش به زودی اولین سیستم حواله بلاکچینی خود را راه‌اندازی می‌کند که به مهاجران بنگلادشی در مالزی اجازه می‌دهد حواله‌های دستمزدی را فورا به کشور خود منتقل کنند.
کد خبر: ۱۲۷۶۲۶۱
به گزارش کریپتولند به نقل  از شرکت خدمات بانکی ملی انگلیس موسوم به The Business Standard، اخیرا SCB سرویس حواله فرامرزی مبتنی بر بلاکچین را برای بنگلادش راه‌اندازی کرده است. SCB این سرویس حواله را با همکاری پلتفرم بانکداری سیار مستقر در بنگلادش موسوم به bKash و Valyou که سرویسی مبادلاتی در مالزی است، توسعه داده است که از فناوری بلاکچین Ant Group، بازوی مالی گروه علی‌بابا (Alibaba) در چین، استفاده می‌کند.
 
Ant Group که پیش از این با نام Ant Financial شناخته می‌شد، SCB را بعنوان شریک بانکی اصلی خود در سال 2018 منصوب کرد تا روی سیستم‌های جدید حواله بلاکچین فعالیت کند. در حالی که سرویس حواله بنگلادش هنوز در مرحله نهایی آزمایشات تجاری خود است، این بانک قصد دارد آن را به زودی برای مشتریان Valyou و bKash راه‌اندازی کند. پس از راه‌اندازی، حقوق بگیران بنگلادشی در مالزی می‌توانند وجوه خود را از طریق Valyou به دارندگان کیف‌پول bKash در بنگلادش منتقل کنند.
 
SCB بعنوان بانک تسویه حساب‌کننده و ناظر برای خدمات حواله عمل خواهد کرد. ناصر عزاز بیژوی، مدیرعامل بانک SCB بنگلادش گفت که حواله‌ها، عامل مهمی برای اقتصاد بنگلادش هستند و از میلیون‌ها خانوار در این کشور حمایت می‌کند. به گفته وی، راه‌اندازی این سیستم حواله سریع (24 ساعته در هفت روز هفته)، فرآیند انتقال را برای حواله‌جات آسان‌تر می‌کند. همانطور که کوین‌تلگراف در ماه اوت گزارش داد، SCB با صدور اعتبارنامه جهت تجارت بین تولیدکننده پوشاک و صادر کنندگان Viyellatex Ltd و Viyellatex Spinning، اولین معامله بلاکچینی در بنگلادش را انجام داد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها