طبق گزارشات، ژاپن دیسپلی مشغول نهایی سازی طرح فروش کارخانه اصلی تولید LCD خود به شارپ است تا از این طریق بدهی خود به اپل را پرداخت نماید.
کد خبر: ۱۲۷۴۹۳۰

به گزارش جام جم انلاین به نقل از دیجیاتو ،این شریک تجاری اپل نخستین بار در سال ۲۰۱۹ قصد فروش کارخانه تولید LCD خود را داشت تا از این طریق بدهی اپل را که بودجه ۱.۵ میلیارد دلاری ساخت کارخانه را تامین کرده بود به آن پرداخت نماید.

حالا نیکی گزارش داده است که ژاپن دیسپلی در حال نهایی سازی قرارداد فروش کارخانه و زمین محل احداث آن به شارپ است؛ شرکتی که از زیرمجموعه های دیگر شریک تجاری اپل یعنی فاکسکان به شمار می رود.

کارخانه Hakusan در استان ایشیکاوای ژاپن واقع شد و به نحوی تجهیز شده که نمایشگر LCD برای تلفن های همراه تولید کند. این کارخانه از سال ۲۰۱۹ تا به امروز فعالیتی نداشته و ظاهرا یکی از قربانیان گذار اپل از LCD به OLED است.

در ماه مارس (یعنی اسفند سال گذشته) ژاپن دیسپلی حدود ۲۰۰ میلیون دلار از تجهیزات تولید LCD خود را به یک مشتری که گفته می شود همان اپل بوده فروخت. گزارشی که نیکی روز پنجشنبه هفته گذشته منتشر کرد نشان می دهد که ژاپن دیسپلی دقیقا ۲۸۱ میلیون دلار از تجهیزات خود را به آن مشتری فروخته است.

 

شارپ هم قصد دارد که بعد از این خرید، از تاسیسات کارخانه در تولید پنل های LCD برای آیفون های اپل استفاده کند و همزمان تجهیزات تولیدی دیگری را هم از اپل اجاره کند. بعد از این قرارداد یکی از کارخانجات تولیدی این شرکت که در Kameyama ژاپن قرار دارد، فرایند تولید پنل برای مشتریان جدید نظیر خودروسازی ها و شرکت های فروشنده تجهیزات پزشکی را در دستور کار خود قرار می دهد. این کارخانه براساس گزارشات میتواند ماهانه ۷ میلیون پنل نمایشگر تولید کند.

ژاپن دیسپلی در اصل قصد داشت این کارخانه را که با کمک ۱۷۰ میلیارد ینی اپل تجهیز کرده در ماه اسفند سال گذشته بفروش برساند اما به خاطر پاندمی کووید ۱۹ مذاکرات در این باره متوقف شد.

انتظار می رود که با فروش این کارخانه به شارپ و تجهیزات آن به مشتری دیگری که نامی از آن به میان نیامده ۷۰ میلیارد ین عاید ژاپن دیسپلی شود. طبق گزارشات بدهی این شرکت به اپل تا ماه مارس گذشته برابر با ۸۰۰ میلیون دلار بود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها