روز گذشته تیم کوک سود سالیانه سهام خود را دریافت کرد. این رقم بر اساس ادامه خدمت وی در پست مدیرعامل و عملکرد سهام اپل (AAPL) نسبت به سایر سهم‌های رقیب پرداخت شده است. بر اساس معاملات دیروز سهام اپل در بالاترین رکورد قیمتی تعداد 560 هزار سهم با ارزش تقریبی 278 میلیون دلار به تیم کوک اهدا شد. وبسایت BNN Bloomberg گزارش می‌دهد:
کد خبر: ۱۲۷۴۷۸۷

به گزارش جام جم انلاین به نقل از آی تی رسان ،“در پایان معاملات روز جمعه تیم کوک تعداد 560 هزار سهم با ارزش ترکیبی 278.6 میلیون دلار آمریکا را دریافت خواهد کرد. پس از جانشینی تیم کوک با استیو جابز در 9 سال پیش وی تعدادی سهام را به‌عنوان پاداش دریافت نمود که سود آن‌ها هر ساله به تیم کوک پرداخت می‌شود. این موضوع آخرین مورد از سلسله موفقیت‌های تیم کوک به‌شمار می‌رود؛ شخصی که 9 سال پیش سمت مدیراجرایی غول تولیدکننده آی‌فون را بر عهده گرفت. کمپانی در اواخر ماه جولای گزارش مربوط به عملکرد 3 ماهه سوم خود را منتشر کرد. ارزش سهام شرکت افزایش یافت و ظرف مدت کمتر از 2 هفته ارزش سهام تیم کوک از مرز 1 میلیارد دلار فراتر رفت. هفته گذشته ارزش سهام اپل در بازار حدودا 2 تریلیون دلار برآورد شد.

پرداخت‌های سالیانه به تیم کوک تا حدودی به ادامه دوره خدمت وی مربوط می‌شود؛ در حالی‌که بخش دیگری از پرداخت‌ها بر اساس کیفیت عملکرد سهام اپل در مقایسه با سایر شرکت‌های حاضر در شاخص S&P 500 طی 3 سال گذشته انجام می‌شود. بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط نشریه بلومبرگ تا روز جمعه بازدهی شرکت طی این دوره زمانی شامل سود سهام مجددا سرمایه‌گذاری شده حدودا معادل با 225 درصد بود؛ رقمی که در مقایسه با اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌های عضو شاخص بیش‌تر است.”

 

نشریه بلومبرگ اخیرا گزارش داد که تیم کوک به یک شخصیت میلیاردر تبدیل شده است. اگرچه این نشریه خاطرنشان کرد که در صورت تصمیم مدیرعامل اپل برای اهدای هدایای خیرخواهانه با مبالغ نامعلوم احتمالا چنین ادعایی صادق نخواهد بود. یکی از اسناد کشف شده توسط وبسایت MacRumors نشان می‌دهد که طی هفته گذشته تیم کوک تعداد 10715 واحد از سهام خود را به یک موسسه خیریه ناشناخته اهدا کرده است. در زمان انجام این تراکنش طی روز 20 آگوست (30 مردادماه) ارزش سهام اهدا شده کمی بیش از 5 میلیون دلار بود. رشد قیمت سهام از آن زمان بدان معناست که در پایان روز معاملاتی گذشته ارزش سهام اهدایی به تقریبا 5.4 میلیون دلار رسیده است.

تیم کوک در سال 2015 اعلام کرد که قصد دارد تمام ثروت خود را در طول دوران حیاتش اهدا نماید. به گفته آقای کوک در حال حاضر وی اهدای کمک‌های مالی بی‌سروصدا را آغاز نموده است. اما وی قصد دارد تا در عوض نوشتن چک، زمان خود را صرف توسعه یک روش سیستماتیک برای اهدای کمک‌های بشردوستانه کند. وی به‌طور مرتب سهام خود در اپل را به نهادهای خیریه‌ ناشناس اهدا می‌کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها