توسط محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛

ساخت پاور بانک چند منظوره قابل حمل

محققان در یک شرکت فناور مستقر در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به طراحی و ساخت پاوربانک چند منظوره قابل حمل شدند.
کد خبر: ۱۲۷۲۷۹۵

این وسیله شارژ انواع تجهیزات همراه مخابراتی و دوربین‌های فیلم برداری را در حین عملیات ممکن می‌سازد.
محمدعلی وکیلیان زند مدیرعامل این شرکت در خصوص پاوربانک طراحی شده در این شرکت گفت: این تجهیز به سفارش صنایع و کارفرما به منظور تسهیل در شارژ انواع تجهیزات همراه مخابراتی (مانند گوشی‌های تلفن همراه، کلاس‌های مختلف بیسیم‌های مخابراتی و …)، تجهیزات فیلم برداری (مانند دوربین‌ها و ...)، ساخته شده است.
وی با بیان اینکه این پاوربانک دو درگاه شارژ USB با توان‌های مختلف و دو درگاه شارژ جک آداپتوری (شارژ معمولی و شارژ سریع) به عنوان خروجی دارد، گفت: منبع اصلی تأمین انرژی این پاوربانک، یک پک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 22 آمپر- ساعت است.
به گفته وی، این تجهیز، آزمایش‌های اولیه را در فضای کار و عملیات با موفقیت گذرانده و هم اکنون آماده تولید انبوه با سفارش کارفرماست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وکیلیان با اشاره به ویژگی‌های این محصول گفت: وزن و ابعاد مناسب، استفاده از تکنیک‌های کنترل دیجیتال برای چهار منبع تغذیه سوییچینگ به کاررفته، حفاظت‌های کامل ورودی و خروجی مدار‌های سوییچینگ، قابلیت شارژ همزمان تا چهار دستگاه بدون ایجاد مشکل، بازدهی بالا، و امکان ارائه نمایش لحظه‌ای مشخصه‌های اصلی عملکردی از قبیل مقدار ولتاژ و جریان خروجی و نیز مشخصه‌های کاری باتری از قبیل ولتاژ جریان و دمای آن، از مزایای اصلی این دستگاه به شمار می‌رود.
به گزارش خبرگزاری آریا،

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها