ویروس کرونا با قدرت پیشتاز مهم ترین عناوین خبری رسانه های ریز و درشت سراسر جهان است.
کد خبر: ۱۲۷۲۷۷۷

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری کوتاه و چند خطی بر اخبار کرونایی در سراسر جهان است.

 

*نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا به نسبت کل مبتلایان در جهان 3.8 درصد است. هم اکنون بیش از 18 میلیون نفر در کل دنیا مبتلا به کرونا شده اند و بیش از 689 هزار تن نیز جان باخته اند.

*شمار مبتلایان به ویروس کرونا از مرز 850 هزار نفر گذشت. البته روسیه رسما اعلام کرده فاز اول واکسیناسیون مردم این کشور را از اکتبر آغاز می کند. روس ها واکسن کرونا را ساخته اند و آزمایشات انسانی آن تا امروز موفقیت آمیز بوده.

*نرخ شیوع و مرگ و میر در ویکتوریای استرالیا چیزی در حد فاجعه تلقی می شود. مقامات می گویند این منطقه باید با سختگیرانه ترین قوانین قرنطینه ای روبرو شود. 17 هزار و 895 در سراسر این کشور مبتلا به کرونا شده اند.

*قوانین قرنطینه ای و محدودیت های رفت و آمدی به زودی در مانیل پایتخت فیلیپین اعمال خواهد شد. 103 هزار و 185 نفر در این کشور آسیایی مبتلا به کرونا شده اند.

*شورش های مردم برلین پایتخت آلمان در اعتراض به اعمال قرنطینه ادامه دارد. معترضان با تحت تاثیر قرارگرفتن فعالیت های اقتصادی شان خواستار رفع قرنطینه اجباری هستند.

*دولت ژاپن اعلام کرد 292 مورد دیگر به کل کرونایی های این کشور اضافه شده اند. البته بسیاری از مشاغل و مراکز تجاری در این کشور بازگشایی شده اند.

*دولت سوییس در نظر دارد در برخی از مناطق این کشور کوچک قوانین منع رفت و آمد را اعمال کند.

*هزار و 519 نفر دیگر در اندونزی آلوده به کووید19 شدند. اندونزی در رده بیست و سوم بیشترین آمار ابتلا در بین کشورهای دنیا قرار دارند. در این کشور آسیایی 111 هزار و 455 نفر آلوده به ویروس شده اند.

*در هندوستان هنوز پلیس با باتوم و شلاق مردم را به قرنطینه می فرستد. دهلی نو، کلکته و بمبئی در شرایط فوق العاده ای به سر می برند. هند بعد از آمریکا و برزیل سومین مرکز جهانی پاندمیک کرونا است. در این کشور پهناور و پرجمعیت آسیایی یک میلیون و 757 هزار و 393 نفر مبتلا به کرونا هستند و 93 هزار و 616 نفر جان باخته اند.

*بر اساس اخبار مختلف منتشر شده گویا انجام آزمایش واکسن کرونای ساخته شده از سوی دانشگاه آکسفورد بر روی داوطلبان موجب سردرد شدید در آنها شده است.

*یک پیش بینی ترسناک حاکی از آن است که در 21 روز آینده حدود 20 هزار آمریکایی دیگر در پی ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می دهند.  

*رقابت های تنیس اوپن آمریکا در پی شیوع شدید ویروس کرونا در این کشور و ابتلای بیش از 4 میلیون و 764 هزار نفر برای امسال به طور کلی لغو شد. المپیک بزرگ ترین رویداد ورزشی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری آن به تعویق افتاده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها