در روزهای اخیر اینترنت سراسری کشور چندین بار دچار اختلال و کندی سرعت شد و این موضوع برای کاربران مشکلاتی را به وجود آورد. برای آن ها سوال شده است که دلیل کندی اینترنت و اختلال در باز شدن وب سایت ها چیست؟ اجازه بدهید ببینیم پاسخ ها قانع کننده هستند؟
کد خبر: ۱۲۷۲۰۱۸

در روزهای اخیر تعداد زیادی از سایت‌ها و سرویس‌ها اینترنتی در سراسر جهان از دسترس کاربران خارج شدند و کاربران صحبت‌هایی در مورد حمله‌های مخرب سایبری مطرح کرد اما بررسی‌های موسسه‌ بین‌المللی کلادفلر طرح هرگونه حمله سایبری را رد کرد.

قطعی که در اینترنت جهانی رخ داد از ساعت ۱:۳۰ نیمه شب شروع شد و بسیاری از سایت‌های مطرح متکی به سرویس‌های کلادفلر بیش از نیم ساعت از دسترس خارج شدند. یک از عواملی که سبب شد تعداد زیادی از کاربران حمله سایبری را عامل این قطعی و کندی اینترنتی بدانند هک گسترده حساب توییتری افراد شناخته شده در کشورهای مختلف بود. اما پس از آنکه دوباره وضعیت به حالت عادی بازگشت، کلادفلر در گزارشی اعلام کرد که این قطعی گسترده اینترنت در سایت‌ها و سرویس‌های کلادفلر ناشی از حمله سایبری نبوده و در مدت زمان کوتاهی مشکل پیدا و رفع شده است.


متیو پرینس مدیرعامل کلادفلر در توییتی اعلام کرده:

«به نظر می‌رسد یک روتر در آتلانتا خطا داشته که مشکلاتی برای ما ایجاد کرده بود. نتیجه این خطا، ترافیک نادرست به PoPهای متصل به ستون فقرات سرویس‌های ما بوده است. ما روتر آتلانتا را جدا و ستون فقرات خود را خاموش کردیم و سپس ترافیک‌ها را از طریق تامین‌کنندگان مسیریابی کردیم. در این میان ازدحام و شلوغی باعث شد برخی لینک‌ها عملکرد کندی از خود نشان دهند. هم اکنون وضعیت عادی شده و ما در حال بررسی علت اصلی هستیم.»

سجاد بنابی نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به بروز اختلال اینترنت روزهای گذشته گفت:

قطعی برق تامین‌کننده در کشور ارمنستان و ترکیه در بیرون از مرزهای کشور علت اختلال در شبکه اینترنت بود. مشکل اصلی در کشور ارمنستان بود چرا که به دلیل قطع برق دیتا سنتر اصلی این کشور اختلال در اینترنت سراسری ایران به وجود آمد البته این اختلال در تلفن‌های ارمنستان هم رخ داده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها