تحقیقات تکمیلی بر روی دگزامتازون نشان می دهد که این دارو ممکن است تاثیر مثبتی بر روی درمان بیماری کرونا داشته باشد.
کد خبر: ۱۲۷۱۸۴۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، یک مطالعه در دانشگاه آکسفورد نشان داد کرونایی هایی که آنقدر بیمار هستند که نیاز به مجرای تنفسی دارند  دگزامتازون می تواند خطر مرگ را بیش از یک سوم کاهش دهد.

هیدروکسی کلروکین در جدیدترین آزمایشات خود عملکرد خوبی نداشته است. همان مطالعه آکسفورد نشان داد که داروی مالاریا که مورد حمایت رئیس جمهور ترامپ بود ، برای بیماران مبتلا کرونا تاثیر چندانی نداشته است. داروی هیدروکسی کلروکین به اندازه که تصور می شد بر روی کرونا تاثیرگذار نبوده است. این دارو برای افرادی که به طیف های بسیار شدید کرونا مبتلا شده اند بسیار کم تاثیر بوده این در حالی است که دگزامتازون ها تاثیر بسیار مثبتی بر روی این بیماری دارند.

مطالعات انجام شده در اسپانیا و دانشگاه مینه سوتا آمریکا نشان داد كه هیدروکسی کلروکین بر روی بیماران بد حالی که در شرایط سخت تنفسی بودند هیچ تاثیری نداشته است.

تلاش برای یافتن درمانی که ممکن است جان افراد مبتلا به بیماری کرونا را نجات دهد منجر تلاش های بسیار زیادی شده است. گاه امیدها افزایش یافته و گاه از بین می رود.

مطالعات جدید اطلاعات بیشتری راجع به روش های درمانی کرونا  ارائه می دهد.

محققان انگلیسی تحقیقات خود را در مورد تنها دارویی که برای بهبود اثبات شده یک استروئید ارزان قیمت به نام دگزامتازون معرفی کرده اند. دو مطالعه دیگر نشان داد که داروی مالاریا هیدروکسی کلروکین به افرادی که فقط علائم خفیف دارند کمک نمی کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها