با گذشت دو روز از آتش‌سوزی در کشتی جنگی آمریکایی همچنان این ناو در حریقی که علت دقیق آن مشخص نشده می‌سوزد و به گفته مقامات نیروی دریایی آمریکا جهنمی از آتش در زیر کشتی در حال شعله کشیدن است.
کد خبر: ۱۲۷۱۲۹۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، صدها ملوان نیروی دریایی آمریکا دیروز دوشنبه هم به مقابله با آتش ناو «یو اس اس بونهام ریچارد» که شامگاه یکشنبه دچار حریق و انفجار شد، ادامه دادند و این در حالی است که با گذشت دو روز همچنان آتش‌سوزی در آن ادامه دارد. به نوشته روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» این یکی از بدترین آتش‌سوزی‌هایی است که تاکنون یک کشتی جنگی آمریکایی را خارج از میدان جنگ در بر گرفته است.
 
 
آتش، دکل جلوی کشتی را ویران و به گفته مقامات نیروی دریایی آمریکا در زیر کشتی جهنمی ایجاد کرده که درجه حرارت آن به ۱۰۰۰ درجه فارنهایت (حدود ۵۳۸ درجه سانتیگراد) می‌رسد.
 
تعداد مجروحان این حادثه ۵۹ نفر شامل ۳۶ ملوان و ۲۳ غیرنظامی اعلام شده است. این افراد به دلیل جراحاتی مثل در معرض حرارت شدید قرار گرفتن و استنشاق دود تحت درمان قرار دارند.
جهنمی از آتش در کشتی آمریکایی| «بونهام ریچارد» در حال کج شدن است
حالا توجهات به سمت سرنوشت این کشتی و تاثیر دود غلیظ ناشی از سوختن آن بر جوامع نزدیک پایگاه «سن دیگو» معطوف شده است. به نوشته رسانه‌های آمریکایی، آتش ویرانگر و گسترش سریع آن بزرگترین تهدید علیه کشتی‌های جنگی حتی خطرناک‎تر از اژدر و موشک دشمن محسوب می‌شود و به همین دلیل همه کسانی که به خدمت نیروی دریایی آمریکا درمی‌آیند تا حدودی آموزش‌های آتش‌نشانی می‌گذرانند.
جهنمی از آتش در کشتی آمریکایی| «بونهام ریچارد» در حال کج شدن است
دریابان «فیلیپ سوبک» سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام گفت که به دلیل تجمع آبی که برای خاموش کردن آتش مورد استفاده قرار گرفته در یک طرف کشتی، این ناو در حال کج شدن به آن سمت است. وی افزود آتش به همه قسمت‌های بیرونی کشتی آسیب زده اما در خصوص خسارات وارده به بدنه کشتی جواب صریحی نداد.
 
تعداد بازدید : 338
 
او در پاسخ به سوالی درباره این که آیا می‌توان این کشتی را نجات داد گفت در حال حاضر همه اقدامات ممکن در حال انجام است و فعلاً خاموش کردن آتش در اولویت است، بعد از آن می‌توان درباره این که این کشتی باز هم قابل استفاده است یا خیر تصمیم‌گیری کرد.
 
اداره کنترل آلودگی هوای شهرستان سن دیگو در جنوب غرب ایالت کالیفرنیا در خصوص دود غلیظ برخاسته از کشتی که تا ۲۵ مایل آنطرف‌تر به مشام می‌رسد، برای سلامتی ساکنان منطقه هشدار داد.
 
جهنمی از آتش در کشتی آمریکایی| «بونهام ریچارد» در حال کج شدن است(+فیلم و عکس)
سوبک دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد آتش ابتدا حدود ساعت ۸ و ۳۰ در انبار پایینی کشتی گزارش شد. به گفته وی، احتمالاً انفجار بعد از آتش‌سوزی در نتیجه جریان هوا بر اثر فشار بیش از حد هنگام داغ شدن محفظه (انبار) بوده است.
 
رئیس آتش‌نشانی سن دیگو هم به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته این کشتی ممکن است چند روز در آتش بسوزد. او درباره جزئیات سانحه روز یکشنبه گفت انفجار به محض خروج سرنشین‌های کشتی از آن اتفاق افتاد.
بنابر گزارش‌ها، در این کشتی جنگی که هنگام حادثه در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در سن دیگو، جایی که خانه آن محسوب می‌شود، تحت مراقبت‌های معمول قرار داشت، حدود یک میلیون گالن سوخت و مقادیر قابل توجهی مهمات وجود دارد.
 
یو‌اس‌اس بونهام ریچارد از نوع کشتی‌های تهاجمی است که با آن می‌توان تجیهزات و نیرو جابجا کرد و همچنین قابلیت برخاستن و فرود بالگرد، استقرار قایق‌های کوچکتر و وسایل نقلیه آبی‌خاکی را دارد. آخرین بار از این کشتی برای این منظور در سال ۲۰۱۸ استفاده شده بود.
 
به گفته کارشناسان، به دلیل گذشتن ۲۳ سال از عمر این کشتی، آتش می‌تواند بسیار مخرب عمل کند، بخصوص اگر به موتورخانه و سایر فضاهای تنگ که در آن‌ها ماشین‌آلات قرار دارند، نفوذ کند.
 
پایگاه سن دیگو، دومین پایگاه بزرگ کشتی‌های نظامی نیروی دریایی آمریکاست که در شهر سن دیگو در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. این پایگاه همچنین پایگاه اصلی ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکاست که در آن بیش از ۵۰ کشتی نظامی وجود دارد. این پایگاه دارای ۱۳ اسکله از مساحتی حدود ۴ کیلومتر مربع خاکی و حدود یک و نیم کیلومتر آبی تشکیل شده است. پایگاه شهر ساحلی سن ‌دیگو که از سال ۱۹۲۲ تاکنون فعال است، بیش از ۲۴ هزار نیروی نظامی و ۱۰ هزار غیرنظامی جمعیت دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها