ارتش عراق و نیروهای الحشد الشعبی امروز (جمعه) مرحله دوم عملیات نابودی عناصر داعش و تأمین امنیت شمال بغداد را آغاز کردند.
کد خبر: ۱۲۷۰۲۹۴

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، مرحله نخست این عملیات سحرگاه پنجشنبه به دستور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر با مشارکت نیروهای ارتش، الحشد الشعبی و پلیس با پشتیبانی بالگردها و جنگنده‌های عراقی آغاز شد.

مرکز رسانه ای الحشدالشعبی امروز در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای بسیج مردمی در تیپ های هشتم، ۱۲، ۴۳، ۴۲ و ۳۱۳ دومین روز عملیات را برای تأمین امنیت منطقه «الطارمیه» در شمال بغداد آغاز کردند.

بیانیه افزوده نیروهای عمل کننده در این عملیات به جست و جو و تعقیب عناصر مخفی گروه تروریستی داعش در منطقه الطارمیه ادامه خواهند داد.

نیروی مشترک از عملیات بغداد، واکنش سریع و پلیس فدرال با پشتیبانی هوایی ارتش در این عملیات الحشد الشعبی را برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه الطارمیه همراهی می کند.

گفتنی است، پنجشنبه در روز نخست این عملیات سه تروریست تحت تعقیب دستگیر و دهها قبضه سلاح کشف و ضبط شد.

این عملیات بر اساس داده های اطلاعاتی دقیق برای شناسایی بقایای عناصر تروریستی داعش و پاکسازی شمال بغداد با هدف تقویت امنیت و ثبات، دستگیری افراد تحت تعقیب و حفاظت از شهروندان انجام شده است.

گروه تروریستی داعش از آغاز رمضان گذشته تاکنون فعالیت بی‌سابقه‌ای در مقایسه با ۲ سال اخیر در مناطق شمال، غرب و شرق پایتخت عراق در استان‌های صلاح‌الدین، دیاله و الانبار داشته است.

در این مدت حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در منطقه بین استان‌های کرکوک، صلاح الدین و دیاله معروف به «مثلث مرگ» افزایش یافته است.

در مهمترین این تحرکات، داعش در هفته‌های گذشته به منطقه «مکشیفه» و «بلد» در استان «صلاح‌الدین» شبیخون زد که منجر به جان باختن ۱۱تن از نیروی الحشد الشعبی و زخمی شدن ۲۰ تن دیگر شده بود.

پیشتر در حمله این گروه تروریستی به یک پاسگاه پلیس در استان دیاله پنج نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

شماری از رهبران سیاسی عراق در واکنش به تحرکات اخیر داعش، با بیان این که این اقدامات با تحریک آمریکایی‌ها برای ادامه حضور نیروهایشان در عراق صورت می‌گیرد، خواهان بازنگری در طرح‌های امنیتی برای مقابله با این گروه تروریستی، تقویت فعالیت‌های اطلاعاتی، کنترل مرزها و انهدام هسته‌های خفته داعش شده‌اند.

در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال، عراق با بازپس‌گیری کل قلمرو خود که حدود یک سوم از گستره این کشور بود، پیروزی بر داعش را اعلام کرد.

با وجود این شکست، گروه تروریستی داعش هنوز دارای هسته‌هایی در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی عراق است و در دو ماه گذشته به حملات خود علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی عراق شدت بخشیده است.

نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق در این مدت که بی‌سابقه‌ترین حملات داعش پس از سال ۲۰۱۷ توصیف شده بیش از ۷۰ عملیات نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها