فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران:

راهبرد در منزل ماندن را برای گروه‌های پرخطر اجرا کنیم

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: یکی از روش‌های مقابله‌ با کرونا که در عرصه جهانی موفق بوده، «راهبرد در منزل ماندن» است. اگرچه این راهبرد را نمی‌توان برای همه شهروندان اجرا کرد حداقل آن را برای گروه‌های پرخطر اعمال کنیم تا میزان مرگ‌ومیر کاهش یابد.
کد خبر: ۱۲۶۸۹۳۰

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، علیرضا زالی روز یکشنبه در حاشیه مراسم بازدید از طرح ها و دستاوردهای کرونایی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در برج فناوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این راهبرد مهم را در تهران برای کنترل بیماری کرونا پیگیری می کنیم تا با طراحی سازوکارهای متناسب، افراد پرخطر مانند افراد مسن و افراد دارای بیمارهای زمینه ای از خانه خارج نشوند.

وی بر لزوم استفاده از ماسک تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در بسیاری از موارد در شهر تهران عملا امکان اجرای فاصله گذاری اجتماعی محقق نیست، تنها راهبردی که باقی می ماند، استفاده از ماسک است.

زالی ادامه داد: معتقدیم در چنین شرایطی که نمی توانیم از فاصله گذاری اجتماعی بهره لازم را ببریم، با استفاده بهینه از ماسک می توان به صورت قابل توجهی میزان سرایت و انتقال بیماری را کم کرد.

وی افزود: اگر دو فرد که یکی مبتلا به بیماری و دیگری سالم است در فضای مسقف قرار داشته و از ماسک استفاده کنند، احتمال انتقال بیماری کرونا به کمتر از ۵ درصد می رسد و در این صورت اگر هر دو نفر از ماسک استفاده نکنند احتمال انتقال بیماری به بیش از ۹۰ درصد افزایش پیدا می کند.

رئیس دانشگاه علوم پرشکی شهید بهشتی تاکید کرد: سازمان بهداشت جهانی در ۲ روز اخیر اعلام کرد که اگر امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد، استفاده از ماسک تنها راه حل است.

وی بر ایمن سازی فضاها به خصوص مکان های مسقف تاکید کرد و اظهار داشت: می توان از دستاوردهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این زمینه استفاده کرد.

زالی ادامه داد: با توجه به انجام بازگشایی های مختلف، شاهد بودیم شاخص رعایت فاصله گذاری اجتماعی در استان تهران از ۶۲ درصد در ۱۰ روز گذشته به ۱۱ درصد رسیده است، این موضوع می تواند سبب افزایش ابتلای مردم باشد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: نقاط داغ از نظر گسترش بیماری را مورد شناسایی قرار دادیم و بخشی از تمهیدات ما برای پیشگیری بیشتر از موارد ابتلا، معطوف به کاهش عوامل خطر و مخاطره آمیز در این زمینه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها