مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی با برشمردن ویژگی های سامانه بلیت فروشی «سمفا» گفت: طرح «سمفا» روزآمد است و بر همین اساس می تواند بسیاری از اشکالات شیوه قدیمی نمایش را مرتفع کند.
کد خبر: ۱۲۶۶۹۱۹

به گزارش گروه سیما جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، تعیین سامانه مرکز فروش برخط «سمفا» به عنوان مرجع بلیت فروشی در سینما که بعد از آغاز به کار سینماها، شروع به کار خواهد کرد، نشان از برنامه ریزی ها برای ایجاد تحولاتی در زمینه نمایش فیلم ها و رفع اشکالات موجود در سیستم قدیمی نمایش دارد.

آقای محمدرضا فرجی در توضیح آنچه در جریان راه اندازی «سمفا» برای فروش بلیت های سینما رخ خواهد داد، گفت: یکی از مهمترین نکات در جریان این طرح آن است که بهای بلیت سینما همزمان با پرداخت پول از سوی مخاطب قابلیت تقسیم دارد از جمله سهم سینما، سهم فیلم و مالیات بر ارزش افزوده.

وی افزود: موضوع دیگری که در این سامانه طراحی شده، ثبت قراردادهای شرکت پخش با سینما و صدور حواله به صورت سیستمی است که در نتیجه آن تغییراتی در وظایف و کارکردهای سنتی شورای صنفی نمایش به وجود می آید.

آقای فرجی در این زمینه گفت: بر اساس نظامنامه جدید نمایش که ضوابط آن در نرم افزار طراحی شده برای «سمفا» دیده شده است، می توانیم برخی اشکالات قدیمی را برطرف کنیم تا مشکلات اهالی سینما کمتر شود. از جمله اینکه قراردادهای مابین سینماداران و پخش کنندگان به صورت سیستمی ثبت شود و صدور حواله کاغذی نمایش به کلی حذف می شود . حتی موضوعات اختلافی بین مالکان فیلم و سینما داران مثل سانس چرخشی، خود بخود با وجود این سامانه رفع شده است و بسیاری از وظایف شورای صنفی نمایش کمتر می شود.

وی ادامه داد: شکسته شدن انحصار فروش بلیت برخط که پیش از این فقط از سوی یک سامانه صورت می گرفت از دیگر دستاوردهای این طرح است.
آقای فرجی توضیحات خود را در این زمینه چنین بیان کرد: پیش از این مخاطبان برای خرید بلیت فقط امکان مراجعه به یک سایت داشتند و واضح است که در این شرایط ، رقابتی وجود نداشت. بر همین اساس با قرار گرفتن چهار فروشنده برخط، زمینه رقابت به وجود می آید. این رقابت را می توان در قراردادهایی که با سینماها بسته می شود و یا امکان خرید مجموعه ای از بلیت ها و مواردی از این دست مشاهده کرد که نقض وجود رقابت، امکان مسابقه در خدمات دهی بیشتر به مشتری و همچنین افزایش ضریب اشغال صندلی های سینما ها را فراهم می آورد .

مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم امکانات دیگری را که به واسطه این سامانه متوجه مخاطبان سینما می شود چنین برشمرد: امکان تخفیف بلیت ها به ازای هر نوبت (سانس) و سالن و فیلم در این طرح، در نظر گرفته شده است. همچنین دیگر شکل تخفیف می تواند شامل حال مشتریان وفادار هرسینما، هم محلی های سینما یا هر گروه تعریف شده شود. همچنین مخاطب می تواند صندلی خود را نیز همزمان با خرید انتخاب کند.
آقای فرجی درباره مزایای دیگر این طرح که شاید بیشتر شامل حال سینماداران شود، گفت: در صورت تغییر درجه سینما، بلافاصله قیمت بلیت در سامانه تغییر می کند و نیاز به مکاتبه و موافقت نیست. همچنین امکان قیمت گذاری بلیت براساس صندلی، زمان خرید، سانس و سالن وجود دارد. در عین حال با تغییراتی که در نظامنامه نمایش داده شده ، مخاطبان می توانند برنامه های آینده و به زودی تمامی سینماها را در سایت های فروش بلیت مشاهده کنند.

فرجی گفت: همه شهروندان می توانند از امکان بر خط مشاهده تعداد بلیت به تفکیک دوره زمانی، استان، شهر، سینما، سالن، سانس و نوع تخفیفات نیز استفاده کنند. این کار به برنامه ریزان و فعالان و منتقدان این امکان را می دهد اطلاعات بیشتر و دقیق تری داشته باشند .
مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم در پایان از همراهی و همکاری سینماداران و اهالی سینما با ستاد ملی مبارزه با کرونا تقدیر و تشکر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها