با فرا رسیدن اسفند و افزایش میزان مسمومیت ها به لحاظ تماس بیشتر با مواد شوینده و پاک کننده ، معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت ، هفته نخست اسفندماه را هفته پیشگیری از مسمومیت ها اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۶۶۸۶


دکتر طلعت قانع ، مسوول واحد اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت ، در گفتگو با ایسنا با بیان این که میزان مراجعات در ماه پایانی سال 10برابر می شود، خاطرنشان کرد: آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز COدر سال 84حدود 907نفر بوده و این در حالی است که تعداد موارد مسمومیت گزارش شده به دلیل افزایش مواد مخدر در سال گذشته نیز 4740نفر بوده است.
وی با تاکید بر این که مواردی از مسمومیت نیز به دلیل مصرف اشتباه یا بیش از حد دارو در کشور گزارش شده است ، گفت: عوامل عمده مسمومیت در ایران به ترتیب شیوع دارو، گاز( COمنواکسید کربن) و بقیه گازهای سمی ، سموم دفع آفات ، محصولات بهداشتی شوینده و آرایشی ، گیاهان سمی ، سپس فلزات سنگین هستند.
قانع در ادامه توضیح داد: برخی افراد سودجو برای بیشتر کردن وزن مواد مخدر سرب را به این مواد اضافه می کنند و در نتیجه ، در مصرف کنندگان مواد مخدر، آثار مسمومیت با سرب ظاهر می شود. این در حالی است که برای خروج فلز سنگین سرب از بدن (با کمک دارو) به 30سال زمان نیاز است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها