jamejamonline
اقتصادی اقتصاد ایران کد خبر: ۱۲۶۶۷۴۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹  |  ۱۷:۱۶

در حالی که ثبت نام رسمی برای تبدیل رایگان خودروهای بنزین سوز به دوگانه سوز برای تاکسی ها و وانت بارها آغاز شده، این سوال مطرح است که چه کسانی در اولویت قرار گرفته و زودتر نوبت مراجعه به کارگاه های مجاز به آنها داده می شود.

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، حدود 1.5 میلیون دستگاه تاکسی و وانت بار بنزین سوز در کشور شناسایی شده اند که مالکان آنها، پس از سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین، با هدف کاهش هزینه های سوخت، به دنبال راهکاری برای تبدیل خودروهای خود از حالت بنزین سوز به دوگانه سوز هستند؛ این مسئله را می توان از تعداد مراجعات و ثبت نام های انجام شده پس از آبان ماه 98 (آغاز سهمیه بندی بنزین) متوجه شد.

چهارشنبه هفته گذشته بود که با رونمایی رسمی از سامانه gcr.niopdc.ir ، ثبت نام تاکسی ها و وانت بارها برای تبدیل رایگان خودرو به دوگانه سوز آغاز شد و مالکان این خودروها می توانند با مراجعه به سامانه مذکور، با ارائه اطلاعات شخصی و اطلاعات مالکیتی وسیله نقلیه، نسبت به ثبت نام اقدام کنند تا بتوانند در یکی از کارگاه‌های مجازی که در سامانه موجود است، نوبت گیری کرده و در تاریخ مشخص شده، برای تبدیل رایگان خودروی خود مراجعه کنند.

در این بین، اولویت بندی، تنها بر اساس زمان ثبت نام است و هیچ شاخصه دیگری برای اولویت دادن به خودروها وجود ندارد.

اولویت گازسوز شدن رایگان با کدام خودروهاست؟

در فاز نخست، دارندگان تاکسی ها و وانت بارهای بنزین سوز می توانند با مراجعه به این سامانه، نسبت به ثبت نام تبدیل به خودروی دوگانه سوز اقدام کنند و با وجود آنکه برای هر خودرو حدود 5 میلیون تومان هزینه تبدیل وجود دارد، این هزینه از مالکان خودرو دریافت نشده و این ثبت نام و تبدیل از حالت بنزین سوز به دوگانه سوز، کاملا رایگان خواهد بود.

قرار است در فاز بعدی، دارندگان خودروهای شخصی مسافربر اعم از تاکسی های اینترنتی و فعالان ناوگان عمومی خودروهای شخصی بین شهری، بتوانند به صورت رایگان نسبت به ثبت نام و تبدیل به خودروی دوگانه سوز اقدام کنند که البته فعلا در فاز نخست امکان ثبت نام این افراد وجود ندارد.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
سیاست اقتصادی روحانی همان روش احمدی نژاد است

سیاست اقتصادی روحانی همان روش احمدی نژاد است

یک کارشناس اقتصادی در یادداشتی در جام جم آنلاین نوشت: دولت آقای روحانی از لحاظ تفکر دو دولت کاملا متفاوت بودند ولی ما در حوزه اقتصاد شاهد سیاست هایی کاملا یکسان با آثار مشابه بودیم.

اعزام نفتکش به ونزوئلا، تابوشکنی بود

اعزام نفتکش به ونزوئلا، تابوشکنی بود

محمدعلی خطیبی، نماینده پیشین ایران در اوپک در یادداشتی برای جام جم آنلاین درباره نفتکش های سوخت‌رسان ایران در حال ورود به آب‌های ونزوئلا، نوشت: در صورت مزاحمت برای نفتکش های ایران، هم در خلیج فارس هم در خارج از این حوزه توان پاسخگویی وجود دارد.

كرونا، نرخ ارز و آینده بورس

كرونا، نرخ ارز و آینده بورس

نقدینگی لجام‌گسیخته، قیمت سوخت (بنزین و گازوئیل) و نرخ ارز را شاید بتوان سه متغیر راهبردی در اقتصاد ایران دانست كه تغییر و تلاطم در هركدام به‌تنهایی می‌تواند سایر بخش‌های اقتصاد ایران را به‌شدت متأثر کند.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر