jamejamonline
اقتصادی اقتصاد ایران کد خبر: ۱۲۶۴۴۹۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹  |  ۱۱:۰۹

جزئیات شاخص قیمت کالاها و خدمات در فروردین ماه نشان میدهد قیمت میوه، خشکبار و حبوبات نسبت به اسفند بیش از 13 درصد گران شده است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از  فارس، نرخ تورم فروردین ماه سال 99 از سوی مرکز آمار ایران 32.2 درصد اعلام شد.

12 شاخص اصلی قیمت کالا و خدمات نشان می دهد در بخش خوراکی ها و آشامیدنی ها 10.7 درصد افزایش قیمت به نسبت مدت مشابه سال قبل و 5.2 درصد نسبت به ماه قبل داشته است. یعنی قیمت این بخش در فروردین نسبت به اسفند گرانتر شده است.

در بخش خوراکی و آشامیدنی بالاترین افزایش قیمت به نسبت مدت مشابه سال قبل برای «چای، نوشابه، قهوه و سایرخوراکی ها» و پس از آن «شیر، پنیر و تخم مرغ» به ثبت رسید.

«پوشاک و کفش» 28.3 درصد، «مسکن آب و برق و گاز» 20.4 درصد، «حمل و نقل» 47.4 درصد، «تفریح و فرهنگ» 25.6 درصد افزایش قیمت داشته اند.

یشترین افزایش قیمت ماهانه نسبت به اسفند ماه نیز برای میوه و خشکبار با 19 درصد و پس از آن سبزی و حبوبات با 13.6 درصد در بخش خوراکی ها و آشامیدنی ها ثبت شد.

این آمارها نشان میدهد افزایش قیمت عمده کالاها و سبد معیشت خانوار همچنان ادامه دارد و آهنگ رشد قیمت آنها کاهش داشته است.
جزئیات تورم سبد معیشت خانوار در فروردین/میوه و حبوبات گران شد+جدول

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

دقیقاً 10سال پیش، رهبر معظم انقلاب با اشراف کامل از شرایط محیطی و محاطی کشور و آگاهی از آینده جامعه، مهم‌ترین مسأله روز اقتصادی را شیوه مصرف آحاد مردم ومسؤولان و راه برون‌رفت از مشکلات پیش‌رو را صرفه‌جویی عمومی و اصلاح الگوی مصرف دانستند و بر این اساس، شعار سال 88 را «حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف» نام نهادند و فرمودند: «من آنچه را که می‌خواهم در این برهه عرض کنم این است که ملت عزیز جداً از اسراف و زیاده‌روی پرهیز کنند. چون وضع جامعه ما از لحاظ مصرف، وضع خوبی ندارد...عادت‌های ما، سنت‌های ما، روش‌های غلطی که از این و آن یاد گرفته‌ایم، ما را سوق داده است به زیاده‌‌روی در مصرف به نحو اسراف. یک نسبتی باید در جامعه میان تولید و مصرف وجود داشته باشد. امروز در کشور ما اینجوری نیست.»

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر