همه کالری ها برابر نیستند. غذاهای مختلف مسیرهای متابولیکی متفاوتی را در بدن شما طی می کنند. آنها می توانند اثرات بسیار متفاوتی بر گرسنگی ، هورمون ها و تعداد کالری هایی که می سوزانید داشته باشند. برای کسانی که نیاز به رژیم لاغری دارد اهمیت به این نکات بیشتر است.
کد خبر: ۱۲۶۴۲۹۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از healthline ، در اینجا 20 غذای مناسب برای کاهش وزن در دنیا وجود دارد که توسط علم پشتیبانی می شوند. در واقع اینها بر لاغری فرد تاثیر می گذارند.

 

1- تخم مرغ

اگرچه مصرف زیاد تخم مرغ باعث افزایش کلسترول در بعضی از افراد می شود ، اما در صورت نیاز به کاهش وزن ، آنها یکی از بهترین مواد غذایی برای غذا خوردن هستند. آنها از نظر پروتئین و چربی بسیار سرشار از چربی هستند و صرف آنها در وعده غذایی صبحانه باعث کاهش وزن می شود.

 

2- سبزیجات برگ دار

سبزیجات برگ دار شامل کلم ، اسفناج و چند مورد دیگر است.

آنها چندین خاصیت دارند که آنها را برای داشتن رژیم لاغری ایده آل می کند ، کم کالری هستند و کربوهیدرات و فیبر دارند. خوردن سبزیجات برگ دار راهی عالی برای افزایش حجم وعده های غذایی شما بدون افزایش کالری است. مطالعات بیشماری نشان می دهد که وعده های غذایی و رژیم های غذایی با چگالی انرژی کم باعث می شوند افراد به طور کلی کالری کمتری مصرف کنند.

 

3-ماهی قزل آلا

ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا بسیار سالم و بسیار رضایت بخش هستند و شما را برای ساعت ها پر از کالری نسبتاً کمی نگه می دارند.ماهی قزل آلا با پروتئین با کیفیت بالا ، چربی های سالم و مواد مغذی مهم مختلف دیگری دارد.

ماهی - و غذاهای دریایی به طور کلی - نیز ممکن است مقدار قابل توجهی ید را تأمین کنند.

 

4-سبزیجات صلیبی

سبزیجات صخره ای شامل کلم بروکلی ، گل کلم ، کلم و جوانه بروکسل است.مانند سایر سبزیجات ، فیبر زیادی دارند. علاوه بر این ، این نوع سبزیجات معمولاً حاوی مقادیر مناسبی پروتئین هستند. از نظر پروتئین تقریباً به اندازه غذاهای حیوانات یا حبوبات از نظر پروتئین سرشار نیستند اما در مقایسه با بیشتر سبزیجات نقش بهتری روی لاغری دارند.

 

5- گوشت بدون چربی و سینه مرغ

خوردن گوشت بدون چربی فرآوری نشده یک روش عالی برای افزایش مصرف پروتئین است. جایگزینی برخی از کربوهیدرات ها یا چربی ها در رژیم غذایی با پروتئین می تواند چربی های اضافی را برای شما کم کند.

 

6-سیب زمینی پخته

سیب زمینی های آب پز مناسب ترین غذاها برای رژیم لاغری هستند. آنها به ویژه در کاهش اشتهای شما خوب هستند. آنها چندین خاصیت دارند که آنها را به عنوان یک غذای عالی - هم برای کاهش وزن و هم برای سلامتی مطلوب - تبدیل می کنند.

 

7-تن ماهی

ماهی تن یک منبع عالی از پروتئین با کیفیت بالا است. تن ماهی می تواند جایگزین سایر مواد مغذی مانند کربوهیدرات یا چربی یا پروتئین شود و یک استراتژی موثر کاهش وزن در رژیم غذایی با کالری کم به شمار می رود.

 

8- لوبیا و حبوبات

برخی حبوبات می توانند برای کاهش وزن مفید باشند. این حبوبات شامل عدس ، لوبیای سیاه و ... است.این مواد غذایی از نظر پروتئین و فیبر زیاد هستند؛ یعنی دو ماده مغذی که نشان داده شده منجر به سیری می شوند. آنها همچنین حاوی مقداری نشاسته مقاوم هستند.

 

9- سوپ

سوپ ها می توانند بخشی مؤثر از رژیم کاهش وزن باشند. مقدار بالای آب آنها باعث پر شدن آنها می شود. با این حال سعی کنید از سوپ های خامه ای یا روغنی خودداری کنید.

 

10-پنیر

محصولات لبنی پروتئین بالایی دارند. یکی از بهترین آن ها ، پنیر است. خوردن پنیر یک راه عالی برای تامین پروتئین شما است. پنیر نیز حس سیری به وجود می آورد. فرآورده های لبنی همچنین کلسیم بالایی دارند ، که ممکن است به چربی سوزی کمک کند. سایر لبنیات با پروتئین کم چرب شامل ماست یونانی است.

 

11-آووکادو

آووکادو نمونه خوبی از یک منبع چربی سالم است که می توانید در ضمن تلاش برای کاهش وزن در رژیم غذایی خود داشته باشید. فقط مطمئن شوید که مصرف خود را متوسط نگه دارید.

 

12-سرکه سیب

 اضافه کردن سرکه سیب به سالاد سبزیجات شما ممکن است به کاهش اشتهای شما کمک کند و به طور بالقوه منجر به کاهش وزن بیشتر می شود.

 

13-آجیل

علیرغم داشتن چربی زیاد ، آجیل همانطور که انتظار دارید چاق کننده نیست. آنها یک میان وعده عالی هستند که حاوی مقادیر متعادل پروتئین ، فیبر و چربیهای سالم هستند.

 

14-  غلات کامل

گرچه غلات در سالهای اخیر شهرت بدی کسب کرده اند، اما برخی از انواع آنها به طور قطع سالم هستند. این شامل برخی از غلات کامل است که فیبر دارند و حاوی مقادیر مناسبی پروتئین هستند. نمونه های قابل توجه شامل جو و برنج است.

 

15- فلفل قرمز

فلفل قرمز نیز ماده غذایی معرفی می شود که می تواند در کاهش وزن افراد نقش داشته باشد. فلفل قرمز اشتها را کاهش می دهد و در مقابل باعث افزایش چربی سوزی می شود.

 

16- میوه ها

میوه نیز همواره یکی از اعضای جدایی ناپذیر رژیم لاغری است. اگرچه میوه ها حاوی مقداری قند هستند  اما می توانید به راحتی آنها را در رژیم لاغری قرار دهید. آنها دارای فیبر ، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی متنوعی هستند که باعث افزایش قند خون بعد از غذا می شوند.

 

17-گریپ فروت

مطالعات فراوان نشان داده که گریپ فروت نیز بسیار در روند لاغری تاثیرگذار است. کالری سوزی و کاهش اشتها از ویژگی های این نوع ماده غذایی بسیار ارزشمند هستند.

 

18-دانه های چیا

دانه های چیا از جمله مواد مغذی موجود در کره زمین هستند.

آنها حاوی 12 گرم کربوهیدرات در هر اونس (28 گرم) هستند که بسیار زیاد است. این امر باعث می شود دانه چیا به عنوان غذایی کم کربوهیدرات و یکی از بهترین منابع فیبر در جهان باشد. دانه های چیا به دلیل داشتن فیبر زیاد ، می توانند تا 11-12 برابر وزن خود را در آب جذب کنند ، مانند ژل بچرخند و در معده شما منبسط شوند.

 

  1. روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط (MCTs) است که ممکن است سیری بعد از غذا را افزایش دهد. مکمل های روغن MCT حتی موثرتر هستند.

 

20- ماست پرچرب

ماست یکی دیگر از غذاهای لبنی عالی است.

انواع خاصی از ماست حاوی باکتری های پروبیوتیکی است که می تواند عملکرد روده شما را بهبود بخشد.داشتن روده سالم ممکن است به محافظت در برابر التهاب و مقاومت لپتین که یکی از اصلی ترین عوامل هورمونی چاقی است ، کمک کند.

منبع: healthline / مترجم: هیلدا حسینی خواه 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها