این روزها بر روی حفظ «فاصله اجتماعی» با دیگران تاکید می شود، بر اساس این فاصله اجتماعی ما باید دو متر با دیگران به خصوص آنهایی که نمی شناسیم فاصله داشته باشیم. جالب است بدانید رعایت «فاصله اجتماعی» قانونی بود که نخستین بار در دهه 30 میلادی پایه ریزی شد.
کد خبر: ۱۲۶۳۳۹۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گاردین، فاصله اجتماعی بر اساس یک حقیقت علمی پی ریزی شده است. وقتی شخصی سرفه و عطسه می کند ذرات آلوده بزاق او تا دو متر توانایی جابجایی دارد و برای همین است که می گویند دو متر با دیگران فاصله داشته باشید. اما به نظر می رسد این ادعا هم درست نیست چرا که اکنون ثابت شده حتی رعایت فاصله دو متری هم برای فرار از کرونا افاقه نمی کند.

در آزمایشی که این به سرپرستی مدیر بهداشت و ایمنی بریتانیا هفته به نمایش گذاشته شده است ، در تصاویر فرابنفشی که از سرفه یک تصویر گرافیکی را ارائه می دهد مشخص است که چقدر به راحتی و تا چه اندازه می توان ذرات ویروس کرونا را گسترش داد. در این آزمایش به وضوح نشان داده می شود که ویروس کرونا با چه سرعتی و در چه مسافتی جابجا می شود.

در یکی از این آزمایشات به وضوح نشان داده می شود قطرات بزاق فردی که سرفه کرده تا فاصله دو متری حرکت می کند و سپس به دیوار می چسبد. نکته نگران کننده تر این است که حرکات این ذرات آلوده حتی می تواند خلاف جهت سرفه باشد، بدان معنا که می تواند به طرف چپ و راست منحرف شود.

این آزمایش به ما نشان می دهد که چرا نیاز به فاصله اجتماعی حداقل دو متر داریم.

در واقع ، تحقیقات جدید منتشر شده در مجله انجمن پزشکی آمریکا نشان می دهد که دو متر ممکن است تقریباً به اندازه کافی نباشد. این ذرات کرونا ویروس را می توان تا هشت متر با عطسه و شش متر توسط سرفه ها منتقل کرد.

 

برخی از کارشناسان پیشنهاد می کنند قطرات بزرگتر بزاق و مخاط - همانهایی که احتمالا Covid-19 را حمل می کنند - با اطمینان در طی دو متر به زمین سقوط می کنند.

گزارش دیگری حتی حاکی از آن است که ممکن است نگرانی بیش از سرفه و عطسه داشته باشیم. آکادمی معتبر ملی علوم در ایالات متحده آمریکا اخیراً هشدار داده است که ویروس ممکن است توسط مه غلیظی که هنگام صحبت و نفس کشیدن تولید می کنیم نیز گسترش یابد. این احتمال وجود دارد که ویروس بتواند در هوا بماند و به طور بالقوه شخصی را که بعداً راه می رود، آلوده کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها